🔹امامی کاشانی از سال ۵۹ با حکم امام خمینی به عنوان مدیر و ناظر بر مدرسه سپهسالار و در سال ۶۱ به عنوان تولیت مدارس و دانشگاه شهید مطهری منصوب شد.

🔹امامی کاشانی مشی اخلاق داشت و کسی در سیاست از او تندی ندید، در سال ۷۶ نیز به عنوان «جامعه روحانیت مبارز» از ناطق نوری حمایت کرد و بعد از اتفاقات ۸۸ نیز گوشه‌گیر بود. امامی را از حامیان مرحوم هاشمی توصیف می‌کنند.

🔹با توجه به حجم موقوفات قابل توجه مدرسه مطهری از جمله مغازه‌هایی در بازار تهران، بیمارستان، اراضی وقفی و … تولیت این مدرسه، جایگاه مهمی به شمار می‌آید.

🔹بنابر شنیده‌ها، نام سه نفر به عنوان جایگزین امامی کاشانی مطرح است؛ «خاموشی» ریاست سازمان اوقاف و معاون ارشد امامی کاشانی در مدرسه مطهری، «مصطفی پورمحمدی» ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی و شخصیت نزدیک به امامی کاشانی در جامعه روحانیت مبارز، علی‌اکبری «امام جمعه موقت تهران» که فارغ التحصیل دانشگاه مطهری است.

🔹با توجه به مشی میانه امامی کاشانی و سیره رهبری معظم در انتخاب جایگزین، به عنوان مثال انتخاب «صالحی» وزیر ارشاد روحانی به عنوان جایگزین مرحوم «دعایی»، به نظر می‌رسد احتمال افراد نام‌برده به دلیل مشی سیاسی میانه بالا است.

دیدگاهتان را بنویسید