جروزالم پست: موشک ابومهدی پاسخی به تحرکات آمریکا در منطقه است

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی با بررسی ویژگی‌های موشک کروز «ابومهدی» تاکید کرد که اضافه شدن این موشکِ بردبلند و نقطه‌زن به‌عنوان پاسخی به تحرکات آمریکا در منطقه تلقی می‌شود.

، روزنامه جروزالم پست در این گزارش نوشت: نیروی دریایی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر دو موشک کروزی را در اختیار دارند که قرار است توانایی آن‌ها برای حمله به کشتی‌ها در منطقه را افزایش دهد. این موشک «ابومهدی» نام دارد و گفته می‌شود که یک موشک کروز دریایی با دقت بالا است.

این روزنامه با بیان این‌که موشک ابو مهدی برد هزار کیلومتری دارد، افزود: رونمایی از این موشک در شرایطی صورت می‌گیرد که تنش‌های دریایی افزایش یافته و ایالات متحده هواپیماها و کشتی‌های جنگی بیشتری را به خلیج فارس ارسال کرده است.

جروزالم پست در ادامه با اشاره به این‌که موشک و پهپاد اصلی‌ترین ابزار ایران در زمینه دفاع دریایی است، نوشت: این اعلامیه برای ایران اهمیت زیادی دارد. سردار سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از موشک گفت که موشک کروز ابومهدی قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک و سیستم‌های راداری را دارد و از هوش مصنوعی برای ترسیم مسیر بهینه پرواز خود استفاده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید