معاون اشتغال وزیر کار از فعال شدن دیپلماسی بازار کار به عنوان سیاست محوری دولت سیزدهم و وزارت کار نام برد و از صدور ۵۰۰ ویزای کار برای ایرانیان در شش ماه گذشته توسط کشور قطر خبر داد.
: به نقل از ایسنا ؛ محمود کریمی بیرانوند با تشریح جزئیات دیدار وزیر کار قطر اظهار کرد: در سفر وزیر کار کشور قطر مساله محوری بحث اعزام نیروی کار ماهر بود و گفتگو‌های خوبی در سطوح کارشناسی، مدیران کل، معاونین و وزرا انجام شد. مقرر شد نشست‌های تخصصی و اجرایی حول صورتجلسه‌ها شکل بگیرد و ساز و کار اعزام نیروی کار در رسته‌های مورد تقاضای کشور توسط وزارت کار انجام شود.

وی درباره راه‌اندازی دفتر روابط کار ایران در قطر گفت: منظور از دفتر روابط کار همان رایزن کار است که در سفارتخانه با عنوان وابسته کار مشغول ارائه خدمات می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در ادامه از صدور ۵۰۰ مجوز کار از سوی قطر برای ایرانیان خبر داد و گفت: در شش ماه گذشته ۵۰۰ روادید کار برای ایرانیان متقاضی کار در قطر صادر شده است و طی توافقی که با کشور قطر داشتیم تصمیم بر این شد تا ریل‌گذاری و چارچوب بندی اعزام نیروی کار به نحو شایسته صورت گیرد که در حال شکل گیری است.

دیدگاهتان را بنویسید