#خاطرات_هاشمی_رفسنجانی

یکم آبان ١٣٧٩

🔹آقای [حمیدرضا] حاج‌بابایی، نماینده همدان آمد و گفت‌ برای هماهنگی در مقابل مشارکتی‌ها، مجموعه‌ای از جناح‌های راست، مستقل و چپ ارزشی را [در مجلس] تشکیل داده‌اند که آثارش در رأی عدم اعتماد به آقای [نصرت‌الله] جهانگرد [نامزد وزارت پُست و تلگراف و تلفن] و نیز در رأی امروز به اعتبارنامه آقایان [غلامعلی] حداد [عادل] و [سیدعلی‌اکبر] محتشمی، بروز کرده است؛ خواست که به [حزب] کارگزاران [سازندگی] توصیه کنم با آنها همکاری کنند.

🔹آقای مسیح مهاجری [مشاور رئیس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد. از عدم قاطعیت رهبری در مقابل مخالفان انتقاد دارد. بیانیه‌ای از نهضت آزادی را آورد که صریحاً جواب اظهارات رهبری، در سخنرانی در جمع یاران امام علی(ع) را داده‌اند.

🔹گفت، دفتر رهبری به آقای [غلامحسین] محسنی‌اژه‌ای‌ [دادستان ویژه روحانیت] گفته که به فتوای رهبری، آقای [حسن یوسفی] اشکوری، مرتد نیست و لذا دادگاه با اینکه حکم اعدام را صادر کرده، قرار است در تجدیدنظر جبران‌ کند.

🔹سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس آمد. ایشان هم سفر آقای خرازی به عراق را به نفع عراق و به ضرر ایران می‌داند و گفت، چیزی به دست نیاورده‌اند. توضیحاتی در مورد انتفاضه فلسطین داد و گفت، ادامه خواهد یافت. تحرک عمل ایران را ناکافی می‌داند و پیشنهاد دارد که کمک‌های مالی و تسلیحاتی و تبلیغاتی، زیاد بشود.

دیدگاهتان را بنویسید