روزنامه هم‌میهن نوشت:

🔹آنها می‌گویند، عامل مسمومیت احتمالا گازهای ترکیبی بوده است. هم چنین خبر رسیده که از هفته گذشته تیم ویژه‌ای از متخصصان سم‌شناس، پزشکی قانونی، نورولوژیست و شیمیست به دستور وزارت کشور، تشکیل شده، بررسی‌ آغاز و نتیجه به زودی اعلام می‌شود. در کنار همه اینها و با احتمال تکرار حوادث هفته گذشته، برخی از مدارس دخترانه تهران، اقدامات حفاظتی و امنیتی را در دستور کارشان قرار داده‌اند. استفاده از ماسک، بستن پنجره‌ها و جلوگیری از ورود افراد ناشناس به مدرسه ازجمله این اقدامات است.

🔹در وضعیتی که منشأ این مسمومیت‌ها برای همه مبهم است، یک پزشک که نخواست نامش در گزارش بیاید، می‌گوید که بنا به دستور وزارت کشور و وزارت بهداشت تیمی ۶ نفره از متخصصان سم‌شناس، پزشکی قانونی، پزشک عمومی، نورولوژیست و شیمیست، در هفته گذشته تشکیل شده و بررسی‌های‌شان را با نمونه‌گیری از مسموم‌شده‌ها، آغاز کرده‌اند. او می‌گوید که این تیم، نمونه‌گیری‌ها را انجام داده و معاینات بعدی هم ادامه دارد.

🔹مداح‌فیاض، پزشک اورژانس بیمارستان فیاض‌بخش است و روز چهارشنبه تعداد زیادی از دانش‌آموزان مسموم را تحت درمان قرار داده. او می‌گوید، اغلب این دانش‌آموزان با استرس و علائم مسمومیت منتقل شده بودند اما نشانه خاص و ویژه‌ای جز مرتبط با مسمومیت در آنها دیده نشد.

دیدگاهتان را بنویسید