🔹تبیان نوشت:‌ مردم ایران سال‌های زیادی است که بر اساس فرهنگ، سبک‌زندگی و سیاست‌های انسان‌دوستانه و دینی، میزبان مردم کشور افغانستان بوده و در صلح و آرامش زندگی کرده‌اند.

🔹مردم افغان نیز بارها برادری خود را به ایران ثابت کرده‌اند. چه در طول دفاع مقدس که با تیپی به نام «ابوذر» به جنگ صدام رفتند، چه در سال‌های گذشته که آوازه‌ دلاوری‌های تیپ فاطمیون همه‌جا پیچید.

🔹اما مساله‌ای که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، مهاجرانی است که بدون مجوز و غیرقانونی وارد کشور می‌شوند. این افراد نه قابل ردیابی هستند و نه مکان کار و زندگی آن‌ها مشخص است و این موضوع می‌تواند زنگ خطری در آینده نزدیک باشد.

🔹اخراج آن‌ها هم راه حل نهایی نمی‌تواند باشد، چون دوباره از همان مسیری که آمده بودند به داخل کشور بازمی‌گردند. پس ابتدا مرزها نیاز به استحکام‌سازی دارند و طرح انسداد مرز‌ها با جدیت باید اجرا شود

🔹یکی از راه‌حل‌های دیگر بالا بردن هزینه برای اشخاصی است که مهاجرین غیرقانونی را به کار می‌گیرند. مثلا مجازات افرادی که مهاجران غیرمجاز را در انگلیس استخدام می‌کنند ۵ سال زندان، ژاپن ۳ سال و کانادا ۲ سال است.

🔹صاحب‌خانه‌ها نیز بابت فروش و اجاره به این افراد در برخی کشورها قاچاقچی تلقی شده و چندین هزار پوند جریمه می‌شوند. در ایران نیز قانون‌هایی وجود دارد که البته به درستی اجرا و پیگیری نمی‌شود، وگرنه شاهد این حجم از حضور مهاجران غیرقانونی در کشور نبودیم.

دیدگاهتان را بنویسید