اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نوشت:

🔹دیروز گفتگویی با دکتر روحانی داشتم. خبر ردصلاحیت او اگرچه دور از پیش‌بینی‌ها نبود، اما امید داشتم در ایام خطیر کنونی چنین نشود.

🔹او کسی است که در دوران ریاست‌جمهوری خود زحمات زیادی برای کشور کشید و خطرات بزرگ بین‌المللی را از ایران دور کرد؛ اگرچه به‌دلیل موانع و مشکلاتی نتوانست موفقیت دوره اولش را تکرار کند، اما به دلیل تجربه گران‌بهایی که سال‌ها در مناصب مختلف کسب کرده، سرمایه گرانقدری برای ایران است.

🔹اکنون شورای نگهبان باید به این پرسش پاسخ دهد چگونه کسی که سال‌ها دبیر و رئیس شورای عالی امنیت ملی بوده و چند دوره در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی حضور داشته، و ۶ سال پیش هم رأی ۲۴ میلیونی از مردم گرفته، برای انتخابات پیش رو ردصلاحیت می‌شود؟

🔹مردم می‌پرسند این چه سازوکاری است که در هر انتخاباتی بسیاری از شخصیت‌ها و مسئولان عالی‌رتبه مثل رؤسای‌جمهور و… ردصلاحیت شده یا کنار گذاشته می‌شوند؟

🔹این چه مصلحتی است که با ردصلاحیت جمع زیادی از نامزدهای انتخابات مجلس، شرایط برگزاری انتخابات پرشور و رقابتی نادیده گرفته می‌شود؟ آیا نشانی از توجه به مصالح مردم و منافع ملی در این تصمیمات دیده می‌شود؟

🔹کشور با مسائل پیچیده و دشوار اقتصادی و اجتماعی و سیاسی روبروست و اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی مخاطره‌آمیز است؛ اگر ضربه به امید مردم و کوچک کردن دایره نظام مضاعف کردن تهدیدات باشد، همبستگی ملی و حضور مردم در صحنه باطل‌السحر مخاطرات است.

🔹در همه تصمیمات، باید منافع همه ایرانیان را در نظر داشت چرا که امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند احیای امید و جلب اعتماد مردم هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید