✍️ به گزارش #انرژی_پرس، بعد از ماجراهای عجیب و غریبی که در مدیریت محسن قدیری در پالایشگاه اصفهان رقم خورد، این‌بار نوبت پرونده شرکت ورشکسته ایتالیایی است که برای این پالایشگاه حاشیه‌ساز شود.
🔹ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که پالایشگاه نفت اصفهان برای تامین تجهیزات پروژه‌ RFCC از یک شرکت ورشکست‌شده‌ی ایتالیایی با واسطه‌های عمان‌نشین خرید انجام می‌دهد. بسیاری از بسته‌های خرید بزرگ طرح توسعه‌ی پالایشگاه اصفهان از این شرکت انجام شده است.
🔹ماجرا مادامی تاسف برانگیز میشود بدانید شرکت KNM مالزی مالک شرکت ورشکست شده هاتسون FBM- HOTSON را با زیان هنگفت به شرکتی به نام Petromat امارات، ثبت شده در مناطق آزاد ابوظبی، می فروشد.
🔹در این میان نیز همزمان شرکت پترومشعل ایران به عنوان نماینده‌ی پترومت و یا شاید مالک آن؛ توسط کارفرما به صورت دستنویس (!) به فهرست تامین‌کنندگان پکیج‌های اصلی طرح توسعه پالایشگاه افزوده می‌شود.

⁉️در این‌باره چندین پرسش از وزیر نفت و معاون پالایش و پخش مطرح است، براساس چه معیارهایی یک شرکت ورشکست شده‌ی دست چندم ایتالیایی بالاتر از دو شرکت معتبر کره‌ای و دو سازنده‌ی بزرگ چینی قرار گرفته است؟
❗️اگر مبنای این انتخاب بررسی فنی است؛ رزومه‌ی این شرکت در ایران و فعالیت‌هایش در بخش نفت و گاز را ارائه دهید تا افکار عمومی در جریان آن قرار گیرند.
🔹نکته دیگر این است که شرکت پترومشعل با کدام سابقه‌ی کاری و با کدام رزومه و با فشار چه اشخاصی بالاترین امتیاز فنی در مناقصات اصفهان را کسب کرده است؟

‼️پرسش آخر از جواد اوجی، جلیل سالاری و هیات مدیره پالایشگاه اصفهان این است که فرآیندهای خرید و سفارش پکیج پروژه‌ی استراتژیک تولید بنزین در کشور چگونه مهندسی می‌شود ؟ ظاهرا ابهامات و سؤالات زیادی در بخش مهندسی خرید در این مجموعه پتروپالایشی بزرگ کشور مطرح است که امیدواریم مسئولان وزارت نفت به آنها پاسخ دهند؟

دیدگاهتان را بنویسید