روزنامه هفت صبح نوشت:

🔹دانشجویان شعبه پردیس کیش دانشگاه شریف هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند که به یکی از ترندهای آخر هفته توئیتر فارسی تبدیل شوند اما حاشیه‌های جشن فارغ‌التحصیلی بچه‌های این دانشگاه کاری کرد که این اتفاق بیفتد. اگر سری به شبکه‌های اجتماعی زده باشید می‌دانید که چند نفر از دانشجوهای دختر حجاب عرفی را رعایت نکردند و چندین دانشجوی پسر هم کراوات زده بودند که البته دومی چیز عجیبی نیست.

🔹بلافاصله ویدئوهای مربوط به این مراسم در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد.اولین واکنش رسمی را شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم نشان داد. همانطور که انتظار می‌رفت دانشگاه شریف هم اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن تاکید شده بود رئیس دانشگاه با دیدن شرایط، سالن را ترک کرده است. به فاصله کمی اتفاق دیگری افتاد که به سروصدای ماجرا اضافه کرد، رئیس پردیس کیش شریف استعفا داد.

🔹اگر فکر می‌کنید ماجرا به همین جا ختم شد اشتباه می‌کنید چون حسین حق‌وردی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد که نماینده‌ها زلفی گل وزیر علوم را به مجلس خواهند کشید تا هم درباره این اتفاق توضیح بدهد و هم تعهد کند که دیگر این اتفاق تکرار نخواهد شد.

🔹برای اینکه ببینیم دقیقا در کیش چه اتفاقی افتاد باید به سراغ روایت دانشجوها و دانش‌آموخته‌هایی که در مراسم حضور داشتند برویم، مریم که یکی از آنهاست می‌گوید:

🔹اینطور نبود که بچه‌ها از اول مقنعه داشته باشند، راستش واقعیت این است که برای خیلی‌ها ماجرا اینطور بود که کلاه فارغ‌التحصیلی باعث می‌شود که مشکلی وجود نداشته باشد. خانواده‌ها و کسانی که حاضر بودند هم اصلا احساس خاصی نداشتند چند عکس گرفته شد و تمام.

🔹یک بعد دیگر داستان به پولی بودن پردیس کیش دانشگاه شریف برمی‌گشت و خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع اشاره کرده بودند و گفته بودند که دانشجویان این دانشگاه از قشر مرفه هستند و محدودیت‌های جاری در مورد سایر مردم، برای آنها صدق نمی‌کند مخصوصا به این دلیل که ویدئوی مراسم فارغ‌التحصیلی آنها همزمان با عکسی که حجاب‌بان‌های متروی میدان انقلاب را نشان می‌داد، ترند شد و عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی دانشجویان این دانشگاه را با زنانی که باید با مترو تردد کنند مقایسه می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید