دیده‌بان ایران نوشت:

🔹روزنامه ایران اقتصادی، ارگان رسمی دولت، در اقدامی عجیب، تیتر اول خود را با هدف حمله به اتاق ایران، به یک خبر اشتباه اختصاص داده است.

🔹شتابزدگی رسانه دولت، فقط به انتشار یک اشتباه در اعلام برگزاری جلسه هیات نظارت بر اتاق ایران خلاصه نمی شود، گاف عجیب این رسانه، اعلام نظر دولت پیش از برگزاری جلسه ای است که موضوع آن “بررسی بیطرفانه” روند برگزاری انتخابات اتاق ایران است.

🔹اعلام جنگ دولت علیه اتاق بازرگانی از طریق رسانه رسمی آن، به چالش کشیدن موضوعیت جلسه دوشنبه هیاتی است که به دعوت وزیر صمت و با حضور نمایندگان دولت و بخش خصوصی، با هدف بررسی ابهامات اتاق ایران برگزار میشود.

🔹گاف های رسانه های دولت در مقابله با بخش خصوصی، مسبوق به سابقه است. خبرگزاری ایرنا در تاریخ ۵ تیرماه ۱۴۰۲،  با اتتشار خبر جعلی استعفای سلاح‌ورزی، حیثیت و حرفه ای گری خود را چنان به چالش کشید که حتی با وجود تکذیب بلافاصله رییس اتاق ایران، تا ساعتها حاضر به حذف یا اصلاح خبر مذکور نشد.

🔹علاوه بر آن روزنامه ایران نیز بارها در طول یکسال گذشته ، با انتشار گزارش ها و مصاحبه هایی که حاوی افتراها و ادعاهای اثبات نشده علیه هیات رییسه اتاق ایران بوده است، به شائبه خصومت دولت با بخش خصوصی دامن زده است.

🔹این در حالی است که در همان ایام وزرای دولت به طور مستمر در شوراها و کمیته های مشترک با مدیران اتاق دیدار داشته و رییس جمهور نیز  دقیقا در همان ایام شخصا جلسه سه ساعته با هیات رییسه اتاق ایران برگزار کرد.

🔹این واکنش های شتابزده در رسانه های دولت در تضاد با رویکردها و رفتارهای دولتمردان نشان میدهد که نظارت دولت بر  نظام ارتباطی و مشخصا رسانه های رسمی خود را از دست داده است .

🔹از دیگرسو، روزنامه کیهان نیز با انتشار همزمان خبر اشتباه روزنامه ایران اقتصادی در صفحه یک خود، این شائبه را تقویت کرده است که افراد ثابتی با رویکرد خبرسازی علیه اتاق ایران، رسانه های اقتصادی دولت و رسانه های همسو را مدیریت میکنند‌.

🔹اگرچه رویکرد رسانه هایی نظیر  تسنیم و کیهان به عنوان نماینده رسانه ای گروههای تندرو در قبال بخش خصوصی دور از انتظار نیست، اما گاف های عجیب و شتابزده دولت در برخورد با  بخش خصوصی، شگفت انگیز و محل پرسش است

دیدگاهتان را بنویسید