🔹بیماری دیده شدن، دقیقا شبیه سرطان عمل می‌کند. همان‌طور که غده‌های سرطانی زیاد و زیادتر می‌شوند، این بیماری هم کم‌کم می‌تواند تمام روح و روان فرد را بگیرد و بعد از مدتی چیزی از او باقی نماند، جز ویترینی که برای بقیه ساخته!

🔹داستان حجاب استایل‌ها هم شبیه قصه بیماری دیده شدن است؛ با این تفاوت که اساسا حجاب با تبلیغِ استایل تناقض دارد؛ چون حجاب در لغت به معنی پوشیدگی است و اتفاقا برای پرهیز از نمایش دادن جذابیت ظاهری.

🔹حجاب‌استایل‌ها زیست‌شان را بر پایه تجملات چیده‌اند، اصلا هرچه تجملات‌شان را در قالب حجاب بیشتر در چشم مخاطب کنند، بیشتر هم دیده می‌شوند.

🔹البته هر بلاگری که محجبه است، حجاب‌استایل به حساب نمی‌آید. حجاب‌استایل‌ها بلاگرهایی هستند که از استایل‌های به اصطلاح محجبه پول درمی‌آورند؛ پس مشکل، فعالیت مجازی بلاگرهای محجبه نیست؛ چون که فلسفه حجاب، برای حضور اجتماعی زن است بدون ابزار جذابیت جنسی.

🔹علاوه بر این، وقتی دیده‌شدن اولویت شود، همه چیز حتی مناسک دینی هم تابع آن می‌شود؛ مثلا ممکن است یک حجاب استایل‌ کربلا برود؛ اما در بین‌الحرمین آهنگی را پخش کند و روی کلیپ اینستاگرامی خود تدوین کنید که خواننده آن ضد دین است؛ چرا؟ چون لایک‌ها و کامنت‌ها مهم هستند.

🔹سرطان دیده شدن، فلسفه حجاب را از درون می‌خورد و از آن چیزی باقی نمی‌ماند جز ویترین و حتی فراتر از آن، بعضی حجاب استایل‌ها بعد از مدتی، از همان پوشیدگی ویترینی هم دست می‌کشند

دیدگاهتان را بنویسید