حمید سجادی که به همراه تیم ملی فوتبال ایران از قطر به ایران بازگشته بود، در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد تیم ملی راضی بوده است؟ گفت: الحمدالله. الان باید خسته نباشید بگوییم و به بهترین اتفاقاتی فکر کنیم که می‌توانیم در جام ملت‌های آسیا رقم بزنیم. برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنیم. باید به اعضای تیم خسته نباشید بگوییم و انرژی مثبت و روحیه بدهیم.

وی ادامه داد: خود بچه‌ها از همه بیشتر ناراحتند که واقعاً در بازی با آمریکا مخصوصاً گلی که خوردند، در مسیر پرواز از افسوس و ناراحتی که داشتند برایم تعریف می‌کردند و گل ناباورانه‌ای که خودشان برایم تشریح می‌کردند و می‌گفتند یکی دو ثانیه غفلت شد.
تبلیغاتسپیدار

سجادی در واکنش به این سوال که بعد از شکست سنگین مقابل انگلیس و برد برابر ولز، خیلی امید وجود داشت که تیم در دیدار با آمریکا برای برد به میدان برود، گفت: کادر فنی و بچه‌ها نیز همین انتظار داشتند، ولی فوتبال است. تیم قطر هم به عنوان میزبان حذف شد. ورزش و فوتبال همین است. به هر حال باید از تجارب آن استفاده کرد.

وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که موافق تداوم حضور کی‌روش است یا خیر؟ اظهار داشت: ما در وزارت ورزش بله. ما ممنون زحماتش هستیم. من مفصل با کی‌روش صحبت‌های زیادی داشتم، اما نه در رابطه با کارهای تخصصی‌شان. درخصوص بحث تخصصی من و همکارانم هیچ‌گاه در هیچ فدراسیونی در مسائل فنی ورود نمی‌کنیم. ما وظایف نظاراتی را انجام می‌دهیم ، اما در موارد فنی و حتی انتخاب کادر فنی هیچ‌گاه دخالتی نداشتیم. با این وجود اگر نظر ما را بخواهند، حتما نظر مثبت و حمایتی‌مان است.

سجادی در این باره ادامه داد: او فرصت کمی در اختیار داشت. در دوره قبل جام جهانی و اردوی آخر تیم به مدت 25 روز در اختیارش بود، اما در این دوره 5،6 روز آخر. می‌توانستیم بازی‌های تدارکاتی بیشتر و بهتری داشته باشیم و باید برای برنامه‌های بعدی در دستور کار باشد. تمام امیدمان دور خیز خوب و ورود برنامه محور برای جام ملت‌هاست. ان‌شاءالله همراه با فدراسیون به سازمان لیگ کمک کنیم تا لیگ پرمحتوا و خوبی داشته باشیم و خروجی لیگ در خدمت تیم ملی باشد.

سجادی گفت: هر جام جهانی که برگزار می‌شود، از تحولات و نگاه جدید به فوتبال رونمایی می‌شود و استانداردها تفاوت می‌کند. چیزی که باید می دیدم، قسمت شد. به هر حال نگاهم مدیریتی است. سعی کردم تجربه و اتفاقات جدید را ببینم. ان‌شاءالله نگاه جدید را در ورزش جاری کنیم و به امید خدا بیشتر از گذشته باید به فوتبال برسیم. شماهده دیدید که با برد ولز، چقدر مردم خوشحال شدند و کشور تحت تاثیر قرار گرفت. این از خوبی‌های فوتبال است. این فوتبال با ویژگی‌هایش را باید با نگاه دیگری ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید