ایران ورزشی نوشت:

🔹علی دایی سال‌ها عنوان بهترین گلزن ملی فوتبال جهان را در اختیار داشت. او در ١۴٩ بازی ملی ١٠٩ گل زد و تا همین یکی دو سال قبل که رونالدو رکوردش را بشکند، با نام بهترین گلزن جهان شناخته می‌شد. رونالدو اما رکورد دایی را شکست و البته هنوز هم به تعداد گل‌های ملی خود اضافه می‌کند. در میان بازیکنان آسیایی نیز یک چهره مشهور وجود دارد که می‌تواند به عنوان دایی دستبرد بزند و آن را به نام خود ثبت کند.

🔹در این زمینه نقل قول جالبی هم از سونیل چتری وجود دارد: «به دلیل شرایط سنی نمی‌توانم به رکورد رونالدو برسم اما بعد از شکستن رکورد علی دایی از فوتبال خداحافظی می‌کنم!»

🔹چتری ١۶ گل دیگر با رکورد دایی فاصله دارد. این مهاجم فعلاً می‌خواهد بازی کند و در ترکیب تیم ملی هند هم جایگاه ثابتی دارد. اینکه بتواند ١۶ گل بزند و رکورد دایی را جابه‌جا کند، کمی بعید و دور از ذهن است اما این ستاره قدیمی تیم ملی هند چنین هدفی در سر دارد.

🔹این رقابت ما را یاد شمسایی و فالکائو می‌اندازد. شاید چنین اتفاقی برای چتری رقم بخورد و شاید او بدون شکستن رکورد دایی از فوتبال خداحافظی کند. همه اینها نگرانی‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند؛ ما که سال‌ها رکورد بهترین گلزن ملی جهان را در اختیار داشتیم و شاید تا چند سال بعد در آسیا هم این عنوان را از دست بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید