و قاتل را بخشیدند

🔹خانواده مردی که دو سال پیش در یک کیف‌قاپی کشته شده، تحت تاثیر فیلم «من مادر هستم» ساخته فریدون جیرانی از اجرای حکم قصاص قاتل منصرف شدند.

🔹این حادثه مرگبار اواخر اردیبهشت ۱۴۰۰ اتفاق افتاد. رهگذران پیدا شدن پیکر نیمه جان مردی را به مرکز اورژانس ۱۱۵ و مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دادند.

🔹 با حضور ماموران پلیس و امدادگران اورژانس مشخص شد سر مردی که پیکرش خون آلود بوده به جدول کنار خیابان خورده است.

🔹در حالی که ماموران از ضارب ۳۰ ساله اطلاعات و سرنخ‌هایی به دست آورده بودند، مرد مجروح در نهایت دچار مرگ مغزی شد و جان خود را از دست داد. به این ترتیب تحقیقات در مورد این ماجرای مرگبار وارد فاز جنایی شد و پرونده در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

🔹فیلم‌های دوربین مداربسته نشان می‌داد مقتول شب حادثه کیفی همراه داشت و سارقی به قصد ربودن کیف با او درگیر شد، اما او مقاومت کرد و در نهایت مهاجم او را هل داد و کیف را ربود. تحقیقات حکایت از آن داشت که داخل کیف پول بود.

🔹در نهایت ماموران با سرنخ‌هایی که بدست آورده بودند مظنون به قتل ۳۰ ساله‌ را بازداشت کردند. او به سرقت منجر به قتل اعتراف کرد و گفت: من قصد ازدواج با دختر مورد علاقه‌ام را داشتم و بعد می خواستم به ترکیه و آلمان بروم، اما پول نداشتم.

🔹در حالی که نام این محکوم در لیست اجرای حکم قصاص قرار داشت و دختر مقتول و مادر و پدر مرد کشته شده با حضور در دادسرای جنایی از اجرای حکم گذشت کردند.

🔹دختر ۱۹ ساله در مورد دلیل بخشش گفت: چند روز قبل به صورت اتفاقی فیلم «من مادر هستم» فریدون جیرانی را دیدم که در فیلم دختری قتل کرد و اعدامش کردند. پانته آ بهرام بازیگری بود که نقش فردی را بازی کرد که دختر را اعدام می‌کرد.

🔹درست چند روز قبل قصاص آن فیلم را دیدم و با خودم گفتم نکند من هم بعد از اجرای حکم پشیمان شوم. برای همین با مامان بزرگ و بابا بزرگم مشورت کردم و تصمیم گرفتیم ببخشیم. بعد هم قاتل را به خدا واگذار کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید