🔹سرویس «هنر و رسانه» خبرگزاری فارس این روزها به جای کار ذاتی خبررسانی یک خبرگزاری تبدیل به نهادی برای تعیین تکلیف در حوزه فرهنگ و هنر کشور شده است.

🔹به شکل عجیبی این سرویس خبرگزاری فارس از رویکرد خبری فاصله گرفته و معمولا در راستای «تحلیل» و «تبیین» اقدام می کند.

🔹در تازه ترین تحلیل این خبرگزاری مطلبی با تیتر «نظارت بر پخش فیلم‌های خارجی پلتفرم‌ها با کیست؟» منتشر شده که به طور مشخصی تلاش می کند بخش دیگری از تولید محتوای VODها را زیر «ساطور» ساترا قرار دهد.

🔹البته که چنین شکلی از پخش فیلم و سریال های خارجی در شبکه نمایش خانگی و رویکرد VODها در این زمینه محل بحث و انتقاد فراوان است، اما اینکه «فارس» از راه برسد و دوباره داستان «نظارت ساترا» را به عنوان اولین پاسخ مطرح کند، جای تبیین بسیار دارد!!

🔹فارس می نویسد: مطابق با شنیده‌ها نظارت بر پخش و نمایش آثار خارجی هم وظیفه ساترا است که البته سازمان سینمایی در حال رایزنی برای دریافت آن است.

🔹البته که این خبرگزاری بعد از این تفسیر که «نظارت در هر صورت با ساترا است» از «شنیده های خبرنگار فارس» هم سخن می گوید: «حال بر اساس برخی از شنیده‌های خبرنگار فارس از مسؤولین سازمان سینمایی نظارت بر آثار خارجی در وی‌اودی‌ها به عهده ساترا بوده و این سازمان قصد دارد تا با مذاکراتی این مهم را به‌عهده بگیرد.»

🔹تلاش عجیبی که مطلب فارس برای رساندن همه نظارت ها «با زور» به ساترا انجام می دهد، تنها شائبه یک مطلب سفارشی را زنده می کند. مطلبی برای کمک به ساترا برای رسیدن به اهدافی که از قبل برای نویسنده آماده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید