فوتبال عربستان مهم‌ترین پنجره تابستانی تاریخ خود را تجربه کرد و تعداد زیادی از مطرح‌ترین ستاره‌های تیم‌های اروپایی راهی این کشور شدند.این لیگ عربستان است: 31 هزار میلیارد تومان خرید جدید!

عربستانی‌ها زمستان قبل با خرید رونالدو قدم در مسیر مهمی گذاشتند و یک برنامه‌ریزی پر سر و صدا را استارت زدند و با به خدمت گرفتن نیمار، این پنجره تابستانی را به شکلی رویایی در تاریخ ثبت کردند.

حضور رونالدو در النصر، تابوی حضور بازیکنان مطرح جهان در عربستان را شکست. یکی از بهترین بازیکنان قرن ۲۱ حاضر شد راهی خاورمیانه شود و حالا بقیه هم قانع شدند که بیایند؛ حتی نیمار!

در زیر نگاهی می‌اندازیم به مهمترین بازیکنان جابجا شده در پنجره تابستانی لیگ عربستان. طبق اطلاعات ترنسفر مارکت، تیم‌های سعودی فقط 628 میلیون یورو (31 هزار و 350 میلیارد تومان) برای پرداخت مبلغ رضایت‌نامه نفرات مورد نظر خود هزینه کرده‌اند که این مبلغ جدا از دستمزد خود بازیکنان است.

الهلال (هزینه 289 میلیون یورویی برای دریافت رضایت‌نامه)

روبن نوس نخستین بازیکنی بود که در این پنجره تابستانی راهی الهلال شد. ملی‌پوش پرتغالی ولورهمپتون با عقد قراردادی 3 ساله با مبلغ 47 میلیون پوند رسما به الهلال عربستان پیوست.

چند روز بعد، کالیدو کولیبالی از چلسی راهی الهلال شد. قرارداد او نیز سه ساله و به ارزش 23 میلیون یورو ثبت شده است.

سرگئی میلینکوویچ ساویچ دیگر خرید مهم الهلال بود که با انتقالی به ارزش 40 میلیون یورو از لاتزیو جدا شد و ترجیح داد به فوتبالش در عربستان ادامه دهد. او نیز تا سه سال بازیکن آبی‌های ریاض خواهد بود.

مالکوم برزیلی مهاجم سابق زنیت، نیز با قراردادی چهار ساله به ارزش 60 میلیون یورو راهی این تیم شد. مبلغ قرارداد او 45 میلیون یورو به علاوه 15 میلیون پاداش است که هفت و نیم درصد آن به بارسلونا رسید.

این تیم متمول سعودی در ادامه بمب بزرگ و اصلی خود را منفجر کرد و نیمار را با انتقالی 90 میلیون یورویی به خدمت گرفت. این بازیکن در الهلال دستمزدی 160 میلیون یورویی برای دو سال دریافت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید