✍️ دكتر محمدقسيم عثمانى*

🔹منتخبين دوره دوازدهم مجلس شوراى اسلامى عمدتاً با شعار تخصص گرايي اعتماد ملت ايران را جلب كرده اند و به رسم امانت دارى و عقلانيت، بايد همين روند را در مجلس پيش بگيرند.

🔹هرچند اگر هيأت رئيسه مجلس هم سياسى باشد، مضرات خاص خود را دارد اما ضرر آن به مراتب كمتر از سياسى شدن كميسيونهاى تخصصى در مجلس است.

🔹با سياسى شدن كميسيون هاى تخصصى مجلس نمى توان به خروجى آنها در جهت رفع مشكلات كشور، خوشبين بود و كارامدى كليت مجلس شوراى اسلامى را زير سؤال خواهد برد.

🔹در مجلس شوراى اسلامى بايد باب شايسته سالارى گشوده شود تا اين روند عقلانى به بدنه دولت و جامعه نيز سرايت كند. مجلس در رأس امور زمانى محقق مى شود كه در آن سياسى كارى و خويشاوند گمارى جاى خود را به عقلانيت و شايسته سالارى بدهد.

🔹يكى از رسالت هاى مهم مجلس دوازدهم ايجاد بستر براى نزديكى بيشتر مردم به حاكميت و رحوع دادن فكرى بدنه جامعه به صندوق هاى رأى در انتخابات گوناگون آتى است كه اين امر نيازمند رفتار حكيمانه و خردمندانه نمايندگان مجلس در دوره دوازدهم است.

🔹به هر حال هر چند صحن مجلس مهم است اما در غياب تخصصي بودن كميسيون ها، كاركرد مجلس نمى تواند در جهت رفع مشكلات كشور و تحقق انتظارات رهبرى معظم انقلاب و ملت شريف كشورمان از مجلس شوراى اسلامى باشد.
اميد است ولع سياسيون مجلس را از مسير درست خود، منحرف ننمايد.

*عضو هيأت علمى دانشگاه شهيد بهشتى و نماينده ادوار هشتم، نهم و دهم و منتخب دوره دوازدهم از بوكان

دیدگاهتان را بنویسید