روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مسئولان باید بپذیرند که القائاتی از قبیل اینکه پذیرفتن برجام نوعی عقب‌نشینی است و تجدید نظر در سیاست متصلب خارجی عبور از خط قرمز است، واقعیت ندارند. خط قرمزی که مسئولان نظام نباید از آن عبور کنند نادیده گرفتن فقر و تنگناهای معیشتی مردم است.
خط قرمزتان باید نادیده گرفتن فقر مردم باشد نه تجدیدنظر در سیاست خارجی
اعتمادآنلاین |

روزنامه جمهوری اسلامی با اذعان بر عقب‌ماندگی ایران در زمینه‌های مختلف خطاب به مسئولان تذکر داده که خط قرمز آنان باید نادیده گرفتن فقر مردم باشد نه تجدیدنظر در سیاست خارجی به ویژه احیای برجام.

به گزارش جمهوری اسلامی، ایران، امروز در زمینه‌های اقتصادی، عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی دچار عقب ‌ماندگی است و کشور ثروتمندی که استعداد تامین رفاه آحاد مردم خود را در سطح میانگین جهانی دارد متاسفانه گرفتار فقر است. مسئولان، سالهاست که برای ریشه‌کن ساختن فقر وعده می‌دهند ولی آمار فقر همواره در حال افزایش است، ارزش پول ملی دچار سیر نزولی دائمی شده و مردم در مسابقه‌ای که با افزایش روزانه قیمت‌های کالاها و خدمات درگیر هستند هرچه می‌دوند باز هم عقب می‌مانند.

این روزنامه در ادامه نوشته است: تمام این مشکلات از تصلب سیاسی به ویژه سیاست خارجی ناشی شده‌اند. این سیاست است که مانع پایان یافتن قصه پرغصه برجام و خارج شدن کشور از گردونه دور و تسلسل‌های باطل ماجراهای ناشی از آن شده است. سالهاست که صاحبنظران دلسوز، خدوم، وفادار به انقلاب و نظام و با تجربه راهکار مناسبی برای خروج از بن‌بست برجام و گشودن راه‌های تنفسی اقتصاد کشور ارائه می‌دهند ولی پذیرفته نمی‌شود. مسئولان باید بپذیرند که القائاتی از قبیل اینکه پذیرفتن برجام نوعی عقب ‌نشینی است و تجدید نظر در سیاست متصلب خارجی که کشور در چنبره آن گرفتار شده، عبور از خط قرمز است، واقعیت ندارند. خط قرمزی که مسئولان نظام نباید از آن عبور کنند نادیده گرفتن فقر و تنگناهای معیشتی مردم است. این خط قرمز اگر رعایت شود، تمام اصول و آرمان‌ها و ارزش‌ها هم حفظ خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید