سرپرست تیم سازنده خودرو مسابقات فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کار انتقال خودرو ساخته شده دانشجویان این دانشگاه (رهام) از مسیر زمینی در حال پیگیری است و با انجام امور گمرکی و بر اساس زمان‌بندی انجام شده “رهام” نیمه تیرماه به ایتالیا، محل برگزاری مسابقات خواهد رسید.

سیدمحمدحسین ابریشمی روز دوشنبه شمار اعضای گروه سازنده این خودرو را ۱۲ نفر عنوان و اظهار کرد: برای برخی از افراد گروه که درخواست روادید برای حضور در این رویداد دانشجویی را داده بودند، کارهای اداری آنها به نتیجه رسیده و درخواست بقیه نیز از مسیر وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: تیم فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی، به عنوان تنها نماینده ایران در این مسابقات، از تیرماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است و با وجود تمام دشواری های موجود، موفق به ساخت خودروی کاملا منطبق با قوانین و استانداردهای این مسابقات شده است.

این دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی اظهار کرد: وزن خودرو رهام ۲۸۰ کیلوگرم است و براساس طراحی انجام شده، بیشترین سرعت قابل دستیابی آن ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است که در مدت ۵.۲ ثانیه از صفر به صد می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید