دارنده مدال طلای المپیک : نتایج رقابتهای جهانی ملاک عملکرد نصیرشلال در تیم ملی است

خسرو کفیلی

 

 

ملی پوشان وزنه برداری ایران توان کسب مدالهای جهانی و حتی بازی های المپیک را دارند.

سعید محمدپور ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و دارنده مدال طلای بازی های المپیک در پی انتخاب ۱۰ ملی پوش وزنه برداری کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان با بیان این مطلب گفت : نفراتی که به عضویت تیم ملی وزنه برداری ایران در آمده اند جزو بهترین های این رشته ورزشی در کشور هستند که دارای قابلیت ها و استعدادهای بسیاری در این رشته ورزشی می باشند . این وزنه برداران از  توانایی های بسیاری برخوردار هستند و توان کسب مدال های جهانی و بازی های المپیک را در صورتی که فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی تیم ملی کمکهای لازم را انجام دهند ، دارا می باشند.

او در باره تشکیل اردوهای ممتد آمادگی برای ملی پوشان و افزایش رکوردهای آنان در این مدت نیز گفت :افزایش رکورد دعوت شدگان به اردوهای آمادگی نشان از فعالیت های انجام شده از سوی کادرهای فنی است ولی باید دید وزنه برداران در رقابتهای مختلف به چه نتیجه ای دست پیدا می کنند.

من در دوران قهرمانی خود شاهد افزایش رکوردی برخی از وزنه برداران به میزان ۵۰ کیلوگرم بوده ام.

با توجه به شرایط سنی برخی از ملی پوشان و اینکه آنان هنوز به دست یافتن با قله رفیع قهرمانی فاصله دارند انتظار افزایش رکورد از آنان بیشتر است.

این را هم بگویم که نتایج حاصله در  تمرینات تفاوت بسیاری با نتایج در رقابتهای مختلف دارد ضمن آنکه باید دید زمانی که ملی پوشان در اردوهای آمادگی افزایش رکورد دارند با چه وزنی به این مهم دست می یابند.

ملی پوش سابق وزنه برداری ایران کسب نتایج مطلوب از سوی ملی پوشان کشورمان را در رقابتهای جهانی عربستان را ملاک ابراز نظر در باره عملکرد این کادر دانست و گفت : در باره  کادر فنی تیم ملی باید بگویم که نواب نصیرشلال به تازگی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده است و هنوز زود است در باره عملکرد او ابراز نظر کردولی چگونگی کسب نتیجه از سوی ملی پوشان وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی عربستان می تواند نشانگر توان سرمربی تیم ملی باشد.

بهمن زارع دستیار اول نصیرشلال پیش از این نیز به دفعات به عنوان سرمربی و مربی هدایت ملی پوشان کشورمان را برعهده داشته باشد و کارنامه او نشانگر توانایی اوست و وحید ربیعی نیز به تازگی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری برگزیده شده است و از این کادر کناره گیری کرده است.

با توجه به زمان باقی مانده من امیدوارم این کادر در رقابتهای جهانی به نتیجه خوبی دست یابد.

محمدپور در باره عملکرد سجاد انوشیروانی که در طول بیش از یک سال گذشته به عنوان سرپرست و رییس ریاست فدراسیون وزنه برداری را برعهده داشت ، گفت : من به عنوان یک برادر و یک دوست نقدهایی به عملکرد رییس فدراسیون وزنه برداری دارم که امیدوارم سوبرداشت نشود.متاسفانه باید بگویم که انوشیروانی در این مدت  نتوانسته است انتظارات را برآورده کند و به شعارهای داده شده و ایرادات گرفته شده از رییس سابق این فدراسیون عمل کند.

انوشیروانی پیش از این صحبت از گرفتن اسپانسرهای متعدد برای رفع مشکلات مالی فدراسیون وزنه برداری می کرد که متاسفانه تاکنون محقق نشده است . این فدراسیون حتی از تعمیر کمپ تیم های ملی وزنه برداری ایران نیز عاجز مانده است و اکنون ملی پوشان وزنه برداری  کشورمان در رده های گوناگون سنی مجبور هستند در شهرهای مختلف و آکادمی ملی المپیک تمریناتشان را پی بگیرند.

رییس فدراسیون وزنه برداری پیش از این ایرادات بسیاری بر علی مرادی رییس سابق این فدراسیون از جمله سفرهای متعدد مرادی می گرفت که اکنون این ایرادات را خود انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید