«وقتی برای اولین‌بار ایده پخش زنده فوتبال دختران و زنان فوتبال ایران را مطرح کردم، صاحبان پلتفرم نگاهی به من کردند و انگار متوجه موضوعی شدند که پیش از این حتی به آن فکر هم نکرده بودند. به من اختیار تام دادند تا کارها انجام شود».

این‌ها بخشی از صحبت‌های علی عالی، تهیه‌کننده برنامه 3-3-4 فوتبال زنان است که توانست لیگ فوتبال زنان را هم پخش زنده کند.

او در ادامه گفت: «من دو ایده را برای پلتفرمِ پِلِی مطرح کردم. آن‌ها به‌عنوان پلتفرمی تازه‌کار، به دنبال لیگ فوتبال مردان و مسابقات جام‌جهانی و برنامه‌های ورزشی بودند، من پیشنهاد کردم به‌جای توجه به فوتبال مردان، فوتبال زنان را حمایت کنید و تبدیل به اولین پلتفرمی شوید که در این حوزه کار جدی می‌کند و به‌عنوان بخش مهم مسئولیت اجتماعی به دیده شدن فوتبال زنان کمک کنید». عالی مشکلات زیرساختی این بخش را فراوان می‌داند و می‌گوید: «وقتی تصویری از شما پخش نشود، اسپانسری هم از شما حمایت نمی‌کند و اسپانسرهای خرد هم هزینه‌های حرفه‌ای پرداخت نمی‌کنند. فوتبال زنان باید دیده شود تا شکل برگزاری، داوری، استقبال تماشاچیان و سطح فنی آن‌ها افزایش یابد وگرنه با این روش منسوخ آن‌ها پیشرفت چندانی نمی‌کنند».

وی با اشاره به دوران حضورش در فدراسیون فوتبال به‌عنوان دستیار ویژه رئیس فدراسیون و در کنار شهاب‌الدین عزیزی‌خادم گفت: «خاطرم هست پیش از ما هم به فوتبال زنان توجهی نمی‌شد. حتی عامدانه آن‌ها را از رنکینگ فیفا هم خارج کرده بودند و مهدی تاج و رفقایش هیچ تلاشی برای بازگشت آن‌ها به رنکینگ نکرده بودند. عزیزی‌خادم توجه ویژه‌ای به این موضوع داشت و می‌گفت این‌ها مثل خواهران ما هستند و همان کارهایی که برای تیم‌های ملی مردان انجام می‌شود باید برای دختران هم انجام شود. در دوران او بود که برای اولین‌بار اردوهای تیم‌ملی فوتبال زنان از خوابگاه مرکز ملی به هتل المپیک نقل‌مکان کرد که برای خودشان هم تعجب‌آور بود. به عزیزی‌خادم می‌گفتند اردوهایشان با بی‌کیفیت‌ترین غذاها همراه بود. کیفیت لباس تیم‌ملی هم پایین بود. عزیزی‌خادم سطح آن‌ها را بالا برد و علاوه بر تغذیه مناسب و لباس‌های باکیفیت، هواپیمایی وارش را به‌عنوان پرواز اختصاصی آن‌ها معرفی کرد. آن تیم برای اولین‌بار و آخرین‌بار به جام ملت‌های زنان آسیا صعود کرد و با کارشکنی چند نماینده مجلس در بحث لباس‌های رسمی و اردوی اروپایی‌شان، اجازه درخشش در جام ملت‌ها به آن‌ها داده نشد».

دیدگاهتان را بنویسید