داستان یکشنبه طولانی مرداد ماه چه بود:
چرا آقا محسن دعوت شریانی ها را نپذیرفت؟

🔹یکشنبه عصر پایان یک تلاش حدودا سه ماهه برای قانع کردن محسن رضایی به ثبت نام در انتخابات مجلس دوازدهم بود.

🔹تلاشی که یک سوی آن اصرار وزیر جوان تازه از راه رسیده بود و سوی دیگر آن وزیر تازه استیضاح شده که البته در این میان حتی تماس تلفنی یک مقام بلندپایه دولتی دیگر هم که صاحب منصب در پاستور هست هم کارگر نیفتاد و عاقبت محسن رضایی پا به عرصه انتخابات مجلس نگذاشت.

🔹اکنون و پس از پایان پیش ثبت نام ها مشخص شده که محسن رضایی گزینه بخشی از دولتی ها با هدایت وزیر جوان بوده که به جای ساختن راه دنبال باز کردن راه رضایی به مجلس بوده و حتی از قدمت رابطه فاطمی امین با آقا محسن هم در این راه سود برده اما بر خلاف انتظار مخالفان ادامه ریاست قالیباف، فرمانده اسبق سپاه راضی به ورود به پروژه سیاسی شریانی ها نشده و با این طیف موثر در دولت همراه نشده است.

🔹به نظر می رسد دلخوری رضایی از نوع مواجهه دولت با او که منجر به جدایی اش از معاونت اقتصادی شده از عوامل اصلی نپذیرفتن این دعوت بوده است.

🔹در عین حال برخی ناظران اعتقاد دارند از ابتدا رضایی علاقه‌ای به وارد شدن به رقابت با قالیباف برای ریاست پارلمان دوازدهم نداشته است.

🔹اکنون باید منتظر ماند و دید دولتی ها با مدیریت شریانی ها و وزیر جوان که رسایی را به میدان فرستاده اند و از سوی دیگر به دنبال رقیب برای قالیباف می گردند، چه برنامه ای برای انتخابات مجلس خواهند داشت

دیدگاهتان را بنویسید