حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران:

🔹امسال پنجمین سالی است که کشور تورم بالای ۴٠ درصد را تجربه می‌کند. به‌رغم اینکه رهبری امسال را سال «کاهش تورم و رشد تولید» عنوان کردند، متاسفانه توفیق زیادی در حوزه کاهش تورم به وجود نیامده است.

🔹ما منتظر نظر جبهه اصلاحات هستیم و سپس تصمیم حزب را اعلام می‎کنیم. دو پیشنهاد از جمله تحریم انتخابات در جبهه رای نیاورده است و حضور بی‎قید و شرط در انتخابات هم طرفدار چندانی ندارد و مشارکت مشروط در جبهه در دستور کار است و ما به‌عنوان حزب کارگزاران طرفدار این نظر هستیم و تا تکلیف‌مان روشن نشود درباره سایر ائتلاف‌ها تصمیم نمی‎گیریم.

🔹ما تمام امیدمان به مداخله مقام معظم رهبری است. وگرنه اگر به شورای نگهبان و دوستانی که الان در حاکمیت هستند، باشد، حتماً آنها علاقه‌مند نیستند که مجلسی متفاوت از مجلس یازدهم تشکیل شود. آنها دوست دارند در نبود رقیب و شرکت نکردن اکثریت مردم، انتخابات راحتی داشته باشند اما به نظر من تجربه حکومت یکدست شکست خورده است.

🔹ما در دولت آقای هاشمی روزنامه ایران را می‎خواستیم تاسیس کنیم. هر نامه‌ای که برای گرفتن پول برای پرداخت بخشی از هزینه‌های روزنامه ایران نوشته می‎شد، آقای هاشمی می‎گفت که آن از حساب ٢٢٢ خزانه رئیس‌جمهور پرداخت شود و به صورت قرض که در اولین فرصت، روزنامه که توانایی پرداخت را پیدا می‎کند، باید آن را برگشت دهد. حالا می‌بینیم دستور می‎دهند شرکتی که مطلقاً در کار واردات دام و طیور نبوده و تازه‌تاسیس بوده است، به آن ٨٠٠ میلیون دلار پول می‎دهند و قبل از آنکه ال‌سی باز شود وزارت اقتصاد فرصتی می‎دهد که او محصولش را به دامدار بفروشد.

دیدگاهتان را بنویسید