مرتضوی در این دیدار افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان بازگشت عزتمندانه مهاجرین افغانستانی به میهن‌شان است و از حکومت سرپرست افغانستان می خواهد سیاست‌هایی اتخاذ نماید که مهاجرین افغانستانی ترغیب به بازگشت به کشورشان شوند تا از این طریق هم روند مهاجرت معکوس شود و هم افغانستان از نیروی انسانی خود بهره‌مند گردد.
درخواست از طالبان برای بازگشت مهاجران افغان به کشورشان

معاون سفارت کشورمان در دیدار با معاون وزارت داخله حکومت سرپرستی افغانستان گفت: هدف نهایی و مطلوب جمهوری اسلامی ایران کمک به تامین امنیت در افغانستان و مبارزه با تروریسم و جلوگیری از نزاع داخلی، حرکت افغانستان به سمت پیشرفت و توسعه و شکوفائی اقتصادی است.

در دیدار سید حسن مرتضوی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با مولوی محمد نبی عمری، معاون وزارت داخله(کشور) افغانستان در خصوص زمینه‌های مورد علاقه طرفین و همکاری‌های دوجانبه میان تهران و کابل گفت‌وگو و تبادل نظر به عمل آمد.

مرتضوی در این دیدار با اشاره به جنجال‌آفرینی اخیر برخی رسانه ها و انتشار اخبار مبالغه آمیز در مورد تعداد مهاجرین افغانستانی و تهدید آمیز خواندن آنان برای امنیت ملی کشورمان اظهار داشت: حدود پنج میلیون مهاجر افغانستانی در ایران حضور دارند و این موضوع قطعا از ابعاد مختلف برای تهران دارای اهمیت است و در سطح کلان این مسأله رصد و در مورد ابعاد مختلف آن برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید