درخواست منتشر نشده «مقدم السفراء» از رهبر انقلاب

چهره‌ای آرام اما جدی داشت و نسبت به رسالتی که برای خود متصور بود، معتقد و پایبند و برای تحقق آن رسالت به گفته خودش «همه توانش را به کار گرفته بود.» خود را جزو پیشگامان مبارزه برای احقاق حقوق فلسطینی‌ها می‌دانست و با وجود آنکه پا به سن گذاشته بود اما همچنان پا به پای بقیه در این عرصه فعالیت داشت و خودش را سربازی می دانست که سعی دارد تا حد توانش برای بهبود روابط کشورهای عربی و اسلامی گام بردارد.

به عنوان خبرنگار ایسنا مقدم السفراء _ لقبی که صلاح زواوی به داشتنش افتخار می‌کرد _ را سالها در جلسات، سمینارها و اجلاس های زیادی در ردیف سخنرانان اصلی با چهره‌ای جدی اما لبخند همراهی با دیگران دیده بودم. فوت همسرش غم سنگینی را روی چهره اش نشاند. به گفته او «دلال» خود یک مبارز بود که در یک خانواده انقلابی پرورش یافته بود.

۱۹ آبان ۱۳۹۳ تقریبا یک سال بعد فوت همسرش، موقع ظهر برای انجام مصاحبه ای با موضوع فلسطین با سفارت تماس گرفتم که منشی بعد از مشورت با سفیر گفت که می‌توانم به محل سفارت بروم. به هوای گرفتن مصاحبه راهی سفارت شدم. سفیر برای «امانت‌داری در انتقال اخبار مربوط به مساله فلسطین، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایش» اهمیت زیادی قائل بود. به دفترش رسیدم. مثل همیشه با رویی گشاده استقبال و پذیرایی کرد.

از سفیر بابت لطف و حرف‌های محبت آمیزش تشکر کردم و بعد خواستم به نوعی مصاحبه‌ام را درباره یکی از تحولات آن روز فلسطین شروع کنم که گفت دوست ندارد در آن جلسه درباره مساله فلسطین مصاحبه کند در عوض حرف‌هایی برای گفتن دارد که دوست دارد بعد از رفتنش (فوتش) منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید