🔹 معدل دانش‌آموزان به عدد ۵/ ۱۱ در کشور رسیده است. طبق گفته معاون سابق آموزش‌وپرورش ۴۴ درصد دانش‌آموزانی که پایه چهارم دبستان را گذرانده‌اند، توانایی خواندن یک متن ساده را ندارند.

🔹 در آمارگیری که «دنیای اقتصاد» از جمعی دانش‌آموزان پایه هشتم و نهم انجام داده است، آنها عدم تطابق دروس با نیازها و عدم علاقه به موضوعات را از جمله دلایل خود برای درس نخواندن اعلام کرده‌اند.

🔹 یک کارشناس مطالعات برنامه‌ درسی با تاکید بر قدیمی بودن شیوه تدریس، عدم جذابیت موضوعات و گرافیک محتوای درسی، عدم استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی که در دنیا موفق بوده را از جمله دلایل وضعیت کنونی آموزشی و سطح سواد دانش‌آموزان اعلام می‌کند.

🔹 بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان دختر پایه‌های هشتم و نهم که مورد سوال قرار گرفتند، آینده خود را در خارج از کشور می‌دانند، این درس‌ها را دوست ندارند و محتوای دروس را بی‌معنا می‌دانند که هیچ ارتباطی با آمال و آرزوهایشان ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید