درگذشت نماینده سابق قم و حاشیه‌های فیش نجومی یک نماینده

تسلیت برای درگذشت نماینده سابق قم و حاشیه‌های فیش نجومی یک نماینده مهمترین خبرهایی بودند که در هفته گذشته مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
این خبر مروری بر پربازدیدترین خبرهای مجلس شورای اسلامی در اولین هفته از تیرماه ۱۴۰۲ است.
هفته گذشته رضا آشتیانی عراقی نماینده مردم قم در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رحمت ایزدی پیوست و بر این اساس عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی این مصیبت را به خانواده ایشان و همچنین مردم قم و آشتیان تسلیت گفت.
در هفته گذشته انتشار فیش حقوقی مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس هم حاشیه‌های بسیاری ایجاد کرد که پس از آن، این نماینده که رئیس کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس شورای اسلامی هم هست، توضیحاتی پیرامون انتشار فیش حقوقی منتسب به وی ارائه کرد و گفت که از اول معتقد و عامل به ‎شفافیت مسئولان بویژه اموال بودم. چرا این فیش تاکنون منتشر نشده؟ چون “فقط در اختیار مدیریت مجلس” بوده و صادر نمی‌شده (توضیح بیشتر با رئیس و سخنگوی مجلس).

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت سامانه های پیش بینی شده برای ساماندهی بازار مسکن، گفت که سامانه املاک و اسکان یکی از سامانه های قدرتمند برای مدیریت کشور در حوزه های مختلف به ویژه حوزه مسکن و زمین به شمار می رود. تاکنون این سامانه تکمیل نشده است اما با مصوباتی که مجلس در طرح ساماندهی بازار اجاره بهای املاک مسکونی داشت، چندین احکام در این طرح دیده شده که صد درصد به تکمیل این سامانه کمک می کند.

در هفته گذشته، گروهی از منتقدان لایحه عفاف و حجاب نیز با تشکیل تجمعی مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار بازپس گیری این لایحه از سوی قوه قضاییه شدند؛ چراکه معتقدند این لایحه دارای مفادی است که به نوعی حمایت از بی حجابی محسوب می‌شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم در نشست مشترک مسئولان عالی قوه قضائیه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با لایحه عفاف و حجاب گفت که مجلس مصمم است در کمترین زمان ممکن این لایحه را دنبال کند و ما بر خود فرض می دانیم که در بررسی این موضوع حتی یک روز تأخیر نداشته باشیم و اگر تأخیری در جریان آن ایجاد کنیم در پیشگاه خداوند و شهدا مسئول هستیم وباید به گونه ای عمل کنیم که بررسی این لایحه به صورت دقیق و قاطع پیش برود.

دیدگاهتان را بنویسید