🔹تعطیلات نوروز -مخصوصا روزهای ابتدایی- تمام ایران بارانی خواهد بود. این برنامه سفر خیلی‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، اما بعید است که کسی از آن ناراحت شود. در واقع در تمام طول پاییز و زمستانی که گذشت که دائما خبرها پر بود از هشدارهای زیاد درباره کمبود بارش و سال خشکی که در انتظار ایران خواهد بود حتی چندباری هم گفته شد که بارش چنان کم بوده و ظرفیت سدها چنان کاهش پیدا کرده که احتمالا تابستان در شهرهای بزرگ مانند تهران آب جیره‌بندی خواهد شد برای همین هم وقتی این روزها خبر از بهار پرباران می‌شنویم چنان ذوق می‌کنیم که حتی هشدار درباره یک عید به‌شدت بارانی هم ما را نگران نمی‌کند.

چترها را در چمدان بگذارید
🔹یک طرف بارش‌های بهاره رفع کمی از نگرانی‌ها از خشکسالی است اما یک طرف دیگر ماجرا دغدغه سفرهای نوروزی و وضعیت جاده‌ها است. دیروز هواشناسی اعلام کرد که در روز سه‌شنبه ۲۹ اسفندماه، احتمال بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در استان‌های، خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده و بهتر است که مردم در روز سه شنبه و چهارشنبه از سفرهای غیرضروری در محورهای این استان‌ها خودداری کنند و اگر هم سفر ضروری دارند امکانات لازم هم به همراه داشته باشند و از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها جدا پرهیز کنند اما بقیه تعطیلات وضعیت چطور خواهد بود؟

🔹سازمان هواشناسی می‌گوید که طی ‌پانزده روز آینده در بسیاری از نقاط کشور شاهد بارش‌های بسیار خوبی خواهیم بود ، از جمله استان‌های نیمه‌غربی کشور. استان‌های شمال غربی، غربی و دامنه‌های زاگرس در راس بارش‌های این مدت خواهند بود.

باید بترسیم؟
🔹وقتی صحبت از اینهمه بارش می‌شود آن هم درست در روزهای عید، احتمالا شما هم به یاد نوروز سال‌۹۸ می‌افتید. روزهایی که بیشتر از نصف ایران درگیر سیل‌های وحشتناک شد و از شیراز تا لرستان و خوزستان تا مدت‌ها درگیر بحران بودند. آیا این احتمال وجود دارد که در نوروز پیش رو هم خطر سیل‌های گسترده در کمین نقاط مختلف ایران باشد؟ محمد درویش که پای ترسالی را در توئیتر وسط کشید در جواب این سوال می‌گوید که به دو دلیل چنین احتمالی وجود ندارد یکی پراکندگی جغرافیایی بیشتر بارش‌های نوروز ۱۴۰۳ نسبت به نوروز سال ۹۸ و دیگری پراکندگی بیشتر زمانی بارش‌ها است./هفت صبح

دیدگاهتان را بنویسید