نمایشگاه داران خودرو می‌گویند قیمت خودرو همراه با دلار، کاهشی است و فروشندگان از ترس کاهش بیشتر قیمت‌ها در کاهش قیمت رقابت می‌کنند، ولی خریداری به ندرت پیدا می‌شود.

سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی»، «سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی» و… اگر کمی دیگر بگذرد باز هم در کنار سایت فروش خودروسازان داخلی ده‌ها سامانه دیگر سربرمی آورد دریغ از اینکه بتواند التهاب قیمتی بازار خودرو را کاهش دهد.

به گزارش اقتصاد ۲۴، با افزایش قیمت دلار و ارز، قیمت‌ها در بازار خودرو سر به فلک کشید و هم اکنون با ریزش قیمت دلار به کانال ۵۳ هزار تومان روز چهارشنبه قیمت انواع خودرو‌ها ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان ارزان شد.

این در حالی است که خریداری در بازار خودرو نیست و تنها فروشندگان پای ثابت این بازارند و از ترس کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار برای فروش لحظه به لحظه، در تعیین قیمت رقابت می‌کنند.
پیش بینی قیمت خودرو از مسیر دلار

یک فعال بازار خودرو در گفتگو با اقتصاد ۲۴ معتقد است که تنها راه دولت برای تنظیم بازار خودرو، کاهش قیمت دلار و ارز است؛ همان طور که در سه روز اخیر به دلیل کاهش قیمت دلار، قیمت خودرو نیز کاهشی شده است.

مشاهدات اقتصاد ۲۴ از بازار خودرو نشان می‌دهد خریداری در بازار نیست و فروشندگان از ترس کاهش بیشتر قیمت‌ها لحظه به لحظه قیمت‌ها را کاهش می‌دهند و با هم برای فروش رقابت می‌کنند.

کارشناسان بازار خودرو معتقدند اگر قیمت خودرو افزایشی شود، التهابات دوباره به بازار خودرو برمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید