هم میهن

🔹 «سکوت انتخاباتی اصلاح‌‎طلبان» عنوان تیتر یک این روزنامه است. این گزارش به استراتژی انتخاباتی اصلاح طلبان از سال ۷۸ تاکنون پرداخته و می نویسد حالا در سال ۱۴۰۲، در آستانه انتخابات بار دیگر وضعیت جامعه با رخوت و ناامیدی روبه‌روست.

🔹 به گفته تشکل‌های سیاسی اصلاح‌طلب و پیگیری‎ها تعداد تایید صلاحیت‌شده‎های این جریان ۳۵ نفر است و اوضاع ردصلاحیت‌ها هم بهتر از قبل که نشده، بدتر هم شده است.

🔹 با وجود اینکه برخی تشکل‎های اصلاح‌طلب به‌ویژه پس از سخنان رهبری در ابتدای سال و طرح ۴ اصل «امنیت»، «مشارکت»، «سلامت» و «رقابت» امیدوار بودند که بالاخره مسئولان هم با توجه به عواقب یکدست‌سازی، از ادامه این روند بیمناک شوند و فضای بهتری را برای حضور سلایق مختلف و تنوع افکار و برنامه‌ها ایجاد کنند اما نتایج بررسی صلاحیت‎ها وضعیت بهتری را رقم نزد.

🔹 «بایدن از نتانیاهو خسته می‌‏شود؟» هم اشاراتی منتقدانه دارد به ادبیات مقام های آمریکا و تناقضی که سخنان آنها با سخنان مقام های اسراییلی دارد.

🔹 در این گزارش آمده است حرف واشنگتن و تل‌آویو با هم نمی‌خواند. در روزهای اخیر، زمزمه‌های اختلاف‌نظر بین دولت‌های ایالات متحده و اسرائیل، واضح‌تر شده است.

🔹 مشخصاً صراحت طرف اسرائیلی درباره راه‌حل دودولتی، تبدیل به چالشی برای کاخ سفید شده است..

دیدگاهتان را بنویسید