🔹نشست صوتی «بازی سه سر باخت» با حضور نمایندگان تشکل‌ها، اقتصاددانان، کارشناسان حقوقی، فعالان اقتصادی و اهالی رسانه در کلاب هاوس اتاق ایران برگزار شد.

🔹مجتبی بهاروند، فعال اقتصادی: روندی که در مورد رد صلاحیت‌‌ها در کشور آغاز شده، ادامه روند رد صلاحیت ها در حوزه سیاسی است و قطعا به کشور و اقتصاد ملی آسیب وارد می‌کند. پذیرش نتیجه انتخابات، هرچه باشد اولویت دارد. معتقدم انتخابات دوره دهم، بسیار سالم تر از انتخابات دوره قبلی اتاق بوده و نتیجه آن باید مورد پذیرش قرار گیرد.

🔹سجاد غرقی، فعال اقتصادی: اگر به رای هیات نمایندگان به عنوان نماینده جمهور، تمکین نکنیم، به جایگاه اتاق بازرگانی به طور کلی تمکین نکرده ایم. اتاق بازرگانی چتری برای فعالیت همه فعالان اقتصادی است. آسیب به برند اتاق بازرگانی، آسیب به آینده فعالیت های بخش خصوصی است. باید برای حفظ این چتر تلاش صادقانه کرد.

🔹بندانی فعال اقتصادی: می‌توان حوزه حکمرانی را از حوزه اداره کشور جدا کرد و حوزه اداره کشور را سیاست زده نکرد. اقتصاد کشور و معیشت مردم را باید به دور از سیاست اداره کرد. من اعتقاد دارم که حکمرانی کشور آنقدرها پایه هایش قوی است که می تواند به بخش خصوصی‌اش اعتماد کند.
رهبری بارها از بخش خصوصی خواسته اند با قدرت فعالیت کند.حاکمیت در گذشته بارها اجازه داده که بخش خصوصی خودش مسائلش را حل کند.

🔹عباس عبدی، روزنامه‌نگار: اتاق بازرگانی در کنار کانون وکلا و سازمان نظام پزشکی، سه نهاد مدنی مهم در کشور هستند که باید استقلال شان حفظ شود. این سه نهاد، در سطوح مهم کشور اثرگذار هستند. فراتر از آن، اعضای این نهادها باید بتوانند اتحاد داخلی خود را حفظ کنند تا در نهایت امکان تعامل با حاکمیت را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید