🔹مراسم بزرگداشت روز خبرنگار امروز در حالی در سالن اجلاس سران برگزار شد که صداوسیما در پوشش خبر این مراسم، عصبانیت خود از اظهارات مدیران ارشاد را عیان کرد.

🔹 در بخش خبری ساعت ١۴، گزارش برگزاری مراسم روز خبرنگار بدون پخش تصاویر وزیر و معاونان وزارت ارشاد، همچنین بدون پخش سخنان وزیر و اشاره به اختتامیه جشنواره رسانه ها از شبکه اول سیما پخش شد تا پاسخی باشد به اظهارات تند وزیر و معاون مطبوعاتی در روز گذشته.

🔹 در حالی که رئیسی روز قبل به صداوسیما رفته بود، معاون مطبوعاتی درباره صوت و تصویر فراگیر در نشست خبری اعلام کرد که مرجعیت صوت و تصویر فراگیر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. وزیر ارشاد نیز در نشستی با مدیران کانون های تبلیغاتی گفت: وزارت ارشاد متولی تبلیغات در کشور است و از این حق به هیچوجه کوتاه نخواهد آمد.

🔹اشاره مدیران ارشد وزارت ارشاد، به تحرمات صداوسیما در شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه هفتم توسعه است که صداوسیما را مسئول صوت و تصویر فراگیر و تبلیغات در کشور عنوان کرده اند و پیگیر تصویب آن هستند؛ حال آنکه صوت و تصویر فراگیر همچنان تعریف درستی ندارد و شورای عالی فضای مجازی باید آن را تعیین تکلیف کند و تبلیغات نیز با قانون محکم و قدیمی شورای انقلاب ذیل وزارت ارشاد تعریف شده است.

🔹نکته جالب توجه در بخش خبری ساعت ١۴، نمایش تصاویر جبلی و رئیسی در صداوسیما در بک گراند مجری خبر، هنگام پخش گزارش روز خبرنگار بود!

دیدگاهتان را بنویسید