🔹 چند روز است که زمزمه اختلاف بین شهرداری به دعوای علنی چهره‌هایی از دو طرف در رسانه‌ها تبدیل شده و ماجرا دیگر چیزی نیست که بتوان گفت یک اختلاف ساده بین دو ارگان اجرایی است.

🔹در واقع ماجرا آنقدر بیخ پیدا کرده که حق با هر یک از دو طرف باشد طرف دیگر باید جواب‌های محکمی برای اتهام‌هایی که متوجهش شده داشته باشد. این غائله از نظر موضوع دعوا هم مهم است چراکه پای یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهر تهران یعنی اتوبوس‌های شرکت واحد در میان است.

🔹علیرضا زاکانی که به چین رفته بود یک قرارداد پر و پیمان برای خرید خودرو از چین امضا کرد که از این قرار بود: ۲۵۰۰ اتوبوس، ۲۵۰۰ تاکسی برقی، ۲۵۰۰ تاکسی شاسی‌بلند، ۱۰هزار ون و ۱۵۰ هزار موتورسیکلت.

🔹وقتی جزئیات این قرارداد منتشر شد خیلی‌ها خطاب به شهرداری تهران گفتند که چنین قرارداد سنگینی با چینی‌ها چه ضرورتی داشت در حالی که طی تمام دو سال گذشته بر همکاری شهرداری و ایران‌خودرو تاکید شده بود و قراردادهایی هم برای تامین خودروهای حمل‌ونقل شهری با این شرکت خودروسازی امضا شده بود؟

🔹 اینجا بود که اولین جرقه دعوا رسما زده شد. زاکانی در توئیترش نوشت: «بر حسب وظیفه از خودروسازان داخلی هم خرید کردیم با اینکه قیمت بالاتری به ما دادند، اما به تعهدات خود عمل نکردند.»/

دیدگاهتان را بنویسید