روزنامه اعتماد نوشت:

🔹یک انتقاد در صداوسیما از یک برنامه صداوسیما کافی بود تا عوامل برنامه عوض شوند. اما منتقد در ظاهر فردی دارای نفوذ نبود که چنین تاثیری بتواند بگذارد؛ بلکه آنچه تاثیرگذار است طیفی بود که منصوره معصومی‌اصل آن را نمایندگی می‌کند؛ طیفی تندرو که اتفاقا تاثیرات قابل توجهی بر سیاست، اقتصاد و… دارد.

🔹حالا خبر رسیده برنامه‌ای که از شبکه افق پیرامون جنگ غزه با نام «به افق فلسطین» پخش می‌شده، همچنان ادامه می‌یابد، اما با یک تیم دیگر؛ برخی دلیل از ریشه کندن این برنامه را نارضایتی و خشم همان طیف تاثیرگذار مخالف حضور چهره‌هایی با تفکراتی کمی‌ متفاوت‌تر از تفکرات حاکمیت می‌دانند؛ به‌خصوص که شنیده شده از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین برای حضور در این برنامه دعوت شده و بنا بوده چهارشنبه شب مهمان «به افق فلسطین» شود.

🔹بنا بر روایت دیگری که برخی رسانه‌های دیگر منتشر کرده‌اند، پس از دعوت از محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه قرار شد تا در برنامه شنبه شب، ظریف مهمان برنامه باشد، اما روز جمعه برنامه لغو شد و شنبه شب نیز عوامل برنامه تغییر کردند؛ دعوتی که منجر شد تا «به افق فلسطین» در افق محو شود و با عوامل جدید آغاز شود.

🔹طیف سخت‌سر قدرت چنان مخالف چنین اقداماتی است که برنامه‌ای که ایده‌اش را «سازمان اوج» داده نیز تحمل نمی‌کند و ریشه آن را از جا در می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید