علیرضا نامور حقیقی فعال سیاسی در کلاب بحران سیاسی – چالش‌های اقتصادی:
حمله به بخش خصوصی با هدف از بین بردن طبقه متوسط و جامعه مدنی است

محورهای کلاب:

🔹در دو ماه و نیم گذشته بخش عمده حملات، معطوف به بخش خصوصی در اقتصاد بوده است و دلیل آن را باید در تلاش برای انحراف افکار عمومی از مسائل اصلی، رقابت‌های داخلی و رقابت‌های منطقه‌ای بخش‌های اقتصادی جست.

🔹در این مدت علاوه بر ناتوانی دولت در حل بحران‌های اقتصادی، به دلیل شرایط خاص حاکم بر کشور، کسب‌و‌کارهای بخش خصوصی به دلیل قطعی اینترنت و بحران‌هایی از این دست ضربات جدی خوردند و مردم در این شرایط باید حامی بخش خصوصی باشند.

🔹مسایلی مثل تحریم بستنی میهن با هدف انحراف افکار عمومی مطرح شد و رقبا تاثیر جدی در آن داشتند و در حالیکه شرکت‌های متعدد دولتی در این صنعت داریم، بدون هیچگونه سند و مدرک معتبری، میهن که بخش خصوصی است مورد هجمه قرار گرفت و با شرایط خاصی که وجود دارد این شایعه فراگیر شد.

🔹درحالیکه قطعی اینترنت بزرگترین ضربه را به اقتصاد دیجیتال زده، طرح مسائلی همچون تحریم این بخش ضربه‌ای کشنده به بدنه نحیف اقتصاد دیجیتال از کسب‌و‌کارهای کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ است که همواره به اشکال مختلف تحت فشار بوده. حمله به دیجی‌کالا به بهانه سهم داشتن دولت در آن از این دست حملات به بخش خصوصی بود.

🔹حدود ۲ سال پیش تحریم شرکت دامداران با دروغ‌های سایبری به بهانه گرایش به دراویش گنابادی ازسوی سایبری‌های کلید خورد و با ایجاد فشار به مالکان شرکت، در نهایت این شرکت در اختیار بخش‌های نیمه‌دولتی قرار گرفت.

🔹بخش دولتی به دنبال کسب سهم بازار بخش خصوصی است و عدم توان رقابتی شرکت‌های دولتی در زمینه مدیریت و کیفیت، باعث شد برای کسب این سهم بازار، به حمله و تحریم بخش خصوصی دامن بزند.

🔹حمله به بخش خصوصی، تضعیف طبقه متوسط و جامعه مدنی منتقد است و چه در داخل و چه در خارج به‌طور هدفمند این بخش مورد هجمه قرار می‌گیرد.

🔹در سال ۵۷ گفتند ارج و ایران ناسیونال و… ارتباطاتی با حکومت دارند و این شرکت‌ها با آن عظمت نابود شدند.

🔹وقتی محصولات یک کارخانه یا کسب و کار تحریم می‌شود آن کسی که صدمه می‌بیند کارگران و کارمندان این کارخانه هستند.

▫️کلاب بحران سیاسی – چالش‌های اقتصادی، با حضور علیرضا نامور حقیقی، مهدی نوربخش اقتصاددان، امیر پسنده‌پور نویسنده کتاب شبکه‌های اجتماعی و سیاستِ قدرت، مهرداد پشنگ‌پور حقوقدان، عبدالله باباخانی فعال اقتصادی و محمدرضا مهاجری فعال سیاسی در کلاب‌هاوس برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید