مرتضی زبردست

تمرین ورزش صبحگاهی سحرخیزان شرکت تام ایران خودرو روز پنج شنبه ششم اردیبهشت ماه بر خلاف جلسات قبل در فضای به تسخیر درآمده پشه های ریز دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس انجام و تعجب و تأسف عمومی را در پی داشت.
آب راکد دریاچه مجموعه باملند در روزهای گرم سال، زیبایی فضای این گردش گاه را تحت الشعاع قرار داده و تا کنون هیچ راه حلی برای آن پیدا نشده است، برخی این معضل را به آلودگی محیطی ربط داده و بعضی هوای گرم و مرطوب را علت آن می دانند ولی در هر صورت لازم است کارشناسان محیط زیست به کمک شهرداری تهران، مشکل موجود را برطرف و خیال بازدید کنندگان پُرشمار این مرکز تفریحی، ورزشی را برطرف کنند.
مشکل امروز مجموعه باملند، نگارنده این مطلب را بر آن داشت تا از بحث ورزش برای مدتی کوتاه فاصله گرفته و به بخش هایی از اظهارات مدیر عامل یک خودرو ساز پیشرفته بپردازم.
اکثریت به اتفاق آگاهان صنعت خودرو سازی بر این باورند که آلمان در صنعت، خصوصآ خودرو سازی جزو کشورهای پیشرفته جهان است، بنده سال ۱۳۷۰ ( سی و سه سال پیش) که به عنوان خبرنگار با تیم فوتبال سازمان گسترش به شهر اشتوتگارت آلمان رفتم در بازدیدی که از کارخانه بنز داشتیم هر آن چه راجع به نظم، انضباط، دقت عمل، حس مسوولیت و کیفیت کار ژرمن ها شنیده بودم به عینه دیدم و امروز گفته های یکی از مدیر عاملان خودرو ساز آلمانی برایم جای تأمل فراوان دارد.
مدیر عامل شرکت خودرو سازی بنز آلمان در سخن رانی اخیری که داشته اعلام کرده هشتاد درصد رفت و آمدهای شهری در آینده حذف خواهد شد، او ادامه داده رقیبان ما از این پس شرکت های تولید خودرو نیستند بلکه مجموعه هایی مثل اپل، گوگل و سیسکو خواهند بود.
وی افزوده: تنها کسب و کاری که در آینده رشد خواهد کرد گردشگری است و مردم کارهای خود را به سیستم های اطلاعاتی واگذار کرده و برنامه های تفریحی افزایش می یابد.
او همچنین اعلام کرده در آینده نه چندان دور، پول، جای خود را به اطلاعات یا پول دیجیتالی می دهد و پول دیجیتالی نقش پشتوانه ارز را در جهان ایفا خواهد کرد، وی به نکات مهم دیگری هم اشاره داشته که بسط آن در این مطلب نمی گنجد و شاه بیت اظهارات این آلمانی آن جاست که می گوید: در سال ۲۰۲۵ اپلیکیشن هایی ظهور می کنند که قادر خواهند بود از طریق آنالیز حالت های صورت، بگویند که کلام گفته شده دروغ یا راست است!
تصور کنید در آن زمان چه اتفاقی برای سیاست مداران جهان خواهد افتاد ! !

دیدگاهتان را بنویسید