ده‌مرده خطاب به پوتین: از سیاست‌مداری چون شما و چنین اظهار نظری بسیار بعید است

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی در واکنش به بیانیه مشترک کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه درباره جزایر سه‌گانه ایرانی از رئیس جمهوری روسیه خواست تا در اسرع وقت اشتباه فاحش خود را جبران و عذرخواهی کند.
حبیب الله ده‌مرده نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی در نطق اضطراری خود در جلسه روز یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ صحن مجلس عنوان کرد: از دولت که سرنوشت مملکت را فقط به برجام وابسته نکرده و با کشورهای دنیا ارتباط منطقی برقرار کرده است، تشکر می‌کنم.

وی همچنین با اشاره به بیانیه مشترک کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه درباره جزایر سه‌گانه ایرانی و طرح ادعاهایی واهی درباره مالکیت این جزایر خطاب به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: جناب آقای پوتین! از سیاستمداری چون شما و چنین اظهار نظری بسیار بعید است؛ ضرورت دارد در اسرع وقت این اشتباه فاحش خود را جبران و عذرخواهی کنید.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به مشکلات آبی منطقه سیستان و بلوچستان به دلیل تاسیس سد کمال خان از سوی افغانستان در مسیر رود هیرمند اظهار کرد: بند کمال خان ساخته و پرداخته بدخواهان بشریت یعنی انگلستان، آمریکا، اسرائیل و آل سعود است تا مرز ایران بعد از چند سال به چنین وضعیتی دچار شود؛ قبل از بند انحرافی سالانه ۳ الی ۴ میلیون متر مکعب وارد ایران می‌شد اما از سال ۱۴۰۰ تا امروز حتی یک میلیون متر مکعب آب وارد کشور نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید