محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به دستاوردسازی در دولت سیزدهم در کانال تلگرامی‌اش نوشت:
جناب رئیس‌جمهور ، با سلام و احترام
🔸حتما شنیده اید که ملانصرالدین یک روز صبح ۳ کیلو گوشت به خانه آورد و از همسرش خواست غذای مفصلی برای او و مهمانانش بپزد.همسرش چند نفر از زنان همسایه را دعوت کرد و با غذایی که با آن گوشت پخت، روزی خوش برای خود و آنها رقم زد.
🔸شب که ملانصرالدین با مهمانها آمد اثری از طبخ غذا ندید و دلیلش را از همسر خود پرسید. او هم انگشتش را به سمت گربه‌ای که روی دیوار راه می رفت نشانه رفت و آن را متهم به خوردن گوشت کرد.ملانصرالدین در چشم به هم زدنی، حیوان زبان بسته را از روی دیوار گرفت و روی ترازو قرار داد. سپس رو کرد به همسرش و گفت: من سه کیلو گوشت آوردم و الان وزن این گربه ۳ کیلو است. اگر این ۳ کیلو وزن گوشت است پس وزن گربه کجاست؟
🔸اما با همه این آمارسازی‌ها و آماربازی‌ها ، قیمت گوشت گوسفند که اواخر دولت قبل کیلویی ۱۳۵ هزارتومان بود الان حداقل ۶۰۰ هزارتومان است؛ قیمت انواع میوه اقلا نسبت به آن دوره سه برابر شده؛ اجاره خانه حدود ۱.۵ برابر افزایش یافته؛ یک سطل ماست ۲۰ _ ۳۰ هزارتومانی حدود ۱۰۰ هزارتومان شده و قس علیهذا.
🔸از آقایان مدیران بپرسید اگر این عدد و رقمهایی که می دهند راست است پس این وضعیت معیشت چه می گوید؟ اگر دستور بدهید هرشب چند بار این قصه ملانصرالدین را به عنوان مشق شب بنویسند از یکطرف برای این سوال که” وزن گربه کجا رفته” جواب پیدا می‌کنند و از طرف دیگر در بیان آمارهای غیرواقعی صرفه جویی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید