🔹دانشگاه هنوز با استقلال واقعی فاصله دارد و آزادی عمل کامل ندارد، استاد آزادی ندارد تا نظراتش را به صراحت بگوید و دانشجو هم آزادی ندارد حرفش را به صراحت در کلاس بزند. تا آزادی نباشد، توسعه شکل نمی‌گیرد.

🔹من نه فقط درباره برجام بلکه در هر مسأله مهمی که پیش می‌آمد نظرم این بود که دانشگاه وارد شود. از ابتدا در زمینه احیای دریاچه ارومیه کار را با دانشگاه‌ها شروع کردیم. درباره وقایع ملی تهیه گزارش‌های مهم را به دانشگاه‌ها واگذار کردم. مثلاً موضوع سیلاب یا حادثه پلاسکو که منتهی به گزارش ملی شد و می‌تواند برای امروز و آیندگان مفید واقع شود

🔹در موضوع بومی و اسلامی کردن علوم که عده‌ای بدون تخصص لازم حرف می‌زدند و حتی اقدام می‌کردند، برای من و دانشگاه غیرقابل تحمل بود و هزینه زیادی هم بابت آن پرداخت کردم. این موضوع را در دولت و سخنرانی‌ها گفتم و چند نوبت در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مورد بحث قرار گرفت.

🔹جلوی ستاره‌دار شدن دانشجویان را گرفتیم. با بورسیه‌هایی که مشکلاتی زیادی را ایجاد کرده بود برخورد کردیم. وزیر بهداشت و درمان به شدت جلوی برخی سهمیه‌ها در رشته‌های پزشکی که می‌توانست جان انسان‌ها را به خطر اندازد ایستادگی کرد. آقای دکتر فرجی‌دانا وزیر علوم طرح نظرسنجی نسبت به رؤسای دانشگاه‌ها را دنبال می‌کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی با آن مخالفت کرد.

🔹نظرم اینست دانش‌آموزان در دبستان و یا حتی در دوره پیش‌دبستانی باید یک زبان خارجی را یاد بگیرند. آموزش دروس پایه هم باید در دبیرستان آموخته شود، نه در دانشگاه.

🔹ما با ایرباس قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیما بستیم. من در پاریس در گفت‌وگو با مدیرعامل ایرباس دو شرط را مطرح کردم. اول اینکه بخشی از قطعات هواپیمای ایرباس را ایران بسازد. شرط دوم من این بود که در طراحی هواپیماهای جدید مهندسین ایرانی هم در کنار آن‌ها باشند که هر دو مورد را پذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید