🔹آرژانتینی‌ها دیروز (یکشنبه ۲۸ آبان) پای صندوق‌های رای رفتند تا رئیس‌جمهوری جدید خود را بین دو نامزد با مدل‌های سیاسی کاملا متضاد انتخاب کنند؛ رقابت میان «سرخیو ماسا _Sergio Massa» پرونیست میانه‌رو و «خاویر میلی _ Javier Milei» سیاستمدار ۵۳ ساله راست افراطی به نفع میلِی به پایان رسید.

🔹«دلاری کردن اقتصاد، خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی، تعطیلی بانک مرکزی، خصوصی‌سازی بخش خدمات بهداشتی و آموزش و حمل رایگان سلاح» از جمله بحث‌برانگیزترین ایده‌های رئیس‌جمهوری منتخب آرژانتین است

🔹میلِی با وجود سابقه محدود فعالیت در عرصه سیاسی، به لطف شبکه‌های اجتماعی و به ویژه در طول همه‌گیری کرونا موفق شد جوانان را به خود جلب کند؛ او از انکارکنندگان همه‌گیری، واکسیناسیون و مخالف شرایط قرنطینه بود.

🔹میلی در آخرین مناظره تلویزیونی‌اش، از نزدیکی روابط با آمریکا و اسراییل دفاع کرد و از قطع روابط با برزیل و چین و سازوکارهای منطقه‌ای همچون مرکوسور خبر داد.

🔹در میان چالش‌های دولت میلِی، بحران اقتصادی به دلیل تورم بیش از ۱۸۰ درصدی تا پایان ۲۰۲۳، نرخ فقر ۴۰ درصدی و بدهی ۴۴ میلیارد دلاری به صندوق بین‌المللی پول در کانون مسائل قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید