رئیس اتاق ایران از رئیس‌جمهور خواست:در خواست تجدیدنظر در مصوبه عوارض سنگین صادراتی

ر اساس آنچه گفته شد، مجددا ضمن درخواست لغو یا مسکوت شدن مصوبه فوق و انجام کار کارشناسی و تجدیدنظر در آن، آمادگی همه‌جانبه بخش خصوصی برای همکاری در تدوین پیش‌نویس جدید در خصوص آیین‌نامه قانون فوق‌الذکر اعلام می‌شود.

به‌تازگی و بر اساس مصوبه هیات وزیران، فهرست ۲۳۹ ماده خام و نیمه‌خام مشمول عوارض صادراتی به وزارتخانه‌های اقتصادی اعلام شده و طبق این مصوبه، عوارض صادرات شمش فولادی با افزایش ۴ برابری از ۰.۵ به ۲ درصد رسیده است.
حسین سلاح‌ورزی، رئیس اتاق ایران در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری، اجرای مصوبه جدید هیات وزیران مبنی بر وضع عوارض صادراتی سنگین بر طیف وسیعی از تولیدات را به صلاح ندانسته و استناد به قوانین موجود، خواستار تجدیدنظر در آن شده است.

به‌تازگی و بر اساس مصوبه هیات وزیران، فهرست ۲۳۹ ماده خام و نیمه‌خام مشمول عوارض صادراتی به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، نفت و سازمان برنامه‌وبودجه، معاونت علمی- فناوری ریاست‌جمهوری اعلام شده و طبق این مصوبه، عوارض صادرات شمش فولادی با افزایش ۴ برابری از ۰.۵ درصد به ۲ درصد رسیده است.

پیرو این اتفاق و با توجه به تأثیر قابل‌توجهی که این مصوبه بر صادرات و ارزآوری کشور دارد، رئیس اتاق ایران در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار تجدیدنظر در آن شده است.

دیدگاهتان را بنویسید