جو بایدن در یادداشتی در واشنگتن پست (https://www.washingtonpost.com/opinions/2023/11/18/joe-biden-gaza-hamas-putin/) نوشت:

🔹امروز، جهان با یک نقطه عطف مواجه است، جایی که انتخاب‌های ما – از جمله در بحران‌های اروپا و خاورمیانه – مسیر نسل‌های آینده را تعیین خواهد کرد.

🔹هدف ما نباید صرفاً متوقف کردن جنگ برای امروز باشد – باید این باشد که جنگ را برای همیشه پایان دهیم، چرخه خشونت بی وقفه را بشکنیم و چیزی قوی تر در غزه و در سراسر خاورمیانه بسازیم تا تاریخ مدام تکرار نشود.

🔹راه حل دو کشوری تنها راه تضمین امنیت بلندمدت مردم اسرائیل و فلسطین است.

🔹غزه هرگز نباید دوباره به عنوان سکوی حماس مورد استفاده قرار گیرد. هیچ جابجایی اجباری فلسطینی ها از غزه، هیچ گونه اشغال مجدد یا محاصره و کاهش قلمرو نباید وجود داشته باشد. پس از پایان این جنگ و پس از بحران غزه، صدای مردم فلسطین و آرمان های آنها باید در مرکز حکومت باشد.

🔹غزه و کرانه باختری باید تحت یک ساختار حکومتی واحد، در نهایت تحت تشکیلات خودگردان فلسطینی احیا شده، متحد شوند.

🔹ما به دنبال حماس و کسانی هستیم که آن را تامین مالی و تسهیل می‌کنند، تحریم‌های متعددی را برای تنزل دادن ساختار مالی حماس، قطع منابع مالی خارجی و مسدود کردن دسترسی به کانال‌های جدید تامین مالی، از جمله از طریق رسانه‌های اجتماعی، اعمال می‌کنیم.

🔹تا زمانی که حماس به ایدئولوژی خود پایبند باشد، آتش بس به معنای صلح نیست. از نظر اعضای حماس، هر آتش‌بس، فرصتی است که از آن برای بازسازی انبار موشک‌های خود، تغییر موقعیت مبارزین و شروع مجدد حملات استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید