روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت؛

🔹ایران به نوبه خود با سلاح‌هایی به اسراییل حمله نکرده است که اسراییل نسبت به آنها بی اطلاع باشد و یا انتظار استفاده از آنها را نداشته باشد در حالی که برخلاف اسراییل که همه ورق‌های دفاعی خود را فاش کرده، ایران همه ورق‌های هجومی خود را فاش نکرده است.

🔹به همان اندازه که رژیم صهیونیستی از دستاورد خود در هدف قرار دادن موشک‌های ایران صحبت می‌کند، این موفقیت مبتنی بر حمایت هم‌پیمانان رژیم اسراییل و در رأس آنها ایالات متحده امریکا و در وهله نخست منوط به اراده ایران است.

🔹از نظر راهبردی، وابستگی کامل رژیم صهیونیستی به هم‌پیمانان و شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای خود و واداشتن یک کشور عربی که گفته می‌شود مجبور شد در هدف قراردادن موشک‌های ایران دست داشته باشد و نیز لایه‌های حفاظتی و حامیان اسراییل و ساز و کار آنها و نحوه همکاری و هماهنگی میان آنان، چه در داخل رژیم و چه در منطقه برملا شد.

🔹یعنی حمله‌ای از قبل اعلام شده که بهانه پاسخ گسترده‌تر را از اسراییلی‌ها بگیرد و با هدف قرار دادن تعداد محدودی از اهداف نظامی در صحرای نقب و جولان اشغالی و به دور از مناطق مسکونی، این فرصت را برای امریکایی‌ها فراهم بیاورد تا بتوانند صهیونیست‌ها را متقاعد کنند که دست به اقدامی سریع و آشکار در عمق سرزمین ایران نزنند، از این رو پاسخ ایران پاسخی ترکیبی نظامی و سیاسی به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید