مرتضی زبردست

خبر کوتاه بود و مختصر ولی در لابلای اخبار جورواجور انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری توجه چندانی به آن نشد.
حس مسوولیت در قبال آسیب دیده ها و افراد ضعیف جامعه از اصلی ترین وظایف انسانی همه خصوصا مسوولان کشور است.
چند روزی است مسأله سیل زده های سیستان و بلوچستان دل مردم آگاه و دل سوز کشورمان را به درد آورده و همه در سرمای کم سابقه زمستان اخیر نگران وضعیت آشفته این عزیزان هستند.
کار ارزشمند رسول خادم، قهرمان اسبق کشتی جهان و المپیک در یاری رساندن به هم نوعان زجر کشیده مردم منطقه سیل زده می تواند الگویی باشد برای کسانی که می توانند هرقدر مختصر کمک حال درماندگان و آواره های این واقعه تلخ باشند.
این اولین بار نیست که آقا رسول مرد و مردانه آستین همت بالا زده و خالصانه و بدون ادعا پای کار خیر ایستاده تا خادم بودن خود را نه تنها در زادگاهش بلکه در جای، جای خاک این مرز و بوم ثابت کند.
حرکت دل نشین یکی از نوابغ ورزش جهان، نگارنده را یاد صحبت های پُر مغز حجت‌الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد طی هفته های اخیر انداخت که عمل به آن می تواند خیلی از مسائل موجود کشورمان را خود به خود حل کند، ایشان در یکی از خطبه های نماز جمعه مشهد گفتند: معیشت مسوولان باید همانند و مشابه معیشت مردم باشد در غیر این صورت چه طور یک مسوول می تواند به مردم خدمت کند؟
امام جمعه مشهد هفته گذشته( یازدهم اسفند) نیز با روشن بینی بدون تعارف و پنهان کاری اعلام کردند اگر معیشت مردم به خطر افتد دین هم به خطر خواهد افتاد، این جمله هم از آن جملاتی است که شاید بعضی ها مقابل آن گارد داشته باشند اما دور از واقعیت نیست، پشت میز نشستن و شعار دادن کار آسانی است ولی مثل مردم زندگی کردن و درد های کوچک و بزرگ آنان را لمس کردن دوای درد ملت است، تفکیک مردم به خاص و عام و خودی و غیر خودی جز این که عده ای را مقابل گروه دیگر قرار داده و هر روز مشکل جدیدی ایجاد کند آورده دیگری نخواهد داشت، در شرایطی که مردم عادی بعضا به نان شب شان محتاجند چگونه باید خبر مهاجرت بعضی از آقازاده ها به آمریکا، کانادا و اروپا را هضم کنند، کدام انسان با وجدان قبول می کند عده ای از تأمین مایحتاج معمولی و اندک خود در عذاب باشند و گروه دیگر در کمال ولخرجی بعضا حتی برای تهیه سیسمونی نوه خود راهی خارج از کشور شوند، اگر قرار بر ساده زیستی است صغیر و کبیر ندارد همه باید از آن تبعیت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید