🔹انتخابات یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۲، تجربه‌ای نسبتا جدید در تاریخ برگزاری انتخابات در کشور بود؛ چرا که برای اولین بار با مدارکی غیر از شناسنامه نیز می‌شد رای داد و تنها به کد ملی و احراز هویت حضوری رای‌دهندگان نیاز بود.

🔹در چنین شرایطی و علیرغم حضور نسبتا خوب مردم پاس صندوق‌های رای علیرغم اوضاع نابسامان اقتصادی، اخبار نگران‌کننده‌ای از تخلف‌ در برخی حوزه‌های رای گیری از جمله اندیشک، گچساران، کهگیلویه، صومعه‌سرا و… منتشر شده که همه این ادعاها به منظور جلوگیری از پایمال شدن حق‌الناس، قابل بررسی است.

🔹اندیشمک یکی از حوزه‌های انتخابیه قابل بررسی از منظر تخلف انتخاباتی در دوره اخیر است که فارغ از آنکه چه کسی منتخب آن است، این نکته را یادآور می‌شود که برگزارکنندگان، مجریان و ناظران انتخابات باید تمام تلاش خود را بکنند تا از آزمون حفظ حق الناس سربلند بیایند.

🔹طبق آنچه در فضای مجازی منتشر شده است؛ تخلفاتی مهمی همچون «خرید و فروش گسترده رای»، «ایجاد ارعاب و وحشت درب تعدادی از شعب رای‌گیری» و «خط‌خوردگی برخی از برگه‌های ماخوذه و مخدوش شدن آنها» در شهرستان اندیمشک به وقوع پیوسته است که نیاز به صحت‌سنجی از سوی شورای محترم نگهبان و اقدام قاطعانه و انقلابی نیز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید