🔹بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا در دادگاه سیاتل به پرداخت ۴/۳میلیارد دلار جریمه محکوم شد. آنطور که وال‌استریت‌ژورنال افشا کرده، با توافقی که بین وزارت دادگستری آمریکا و چانگ پنگ ژائو مدیرعامل این صرافی اتفاق افتاده، درصورتی که او از سمت خود کناره‌گیری کند و جرایمش را بپذیرد و به اتهامات خود اعتراف کند، می‌تواند سهامدار بایننس باقی بماند و به زندان نرود.

🔹پای ایرانی‌ها در میان است! طبق اسنادی که از پرونده بایننس منتشر شده، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان با این سه اتهام کلیدی مواجه است: ۱. نقض قوانین پولشویی در ایالات متحده ۲. فعالیت بدون مجوز در زمینه نقل‌وانتقالات مالی و ۳. نقض مقرراتی تحریمی ایالات متحده آمریکا.

🔹در مسئله نقض مقررات تحریمی، به ارائه خدمات به کاربران ایرانی از طرف بایننس نیز اشاره شده است. برای مثال، وزارت دادگستری ایالات متحده گفته در بایننس مجموعاً ۹۰۰میلیون دلار تراکنش بین آمریکا و کاربران ایرانی انجام شده است که نقض صریح تحریم‌های اقتصادی محسوب می‌شود. علاوه بر این، وزارت دادگستری ادعا می‌کند این صرافی کاربران زیادی از کشورهای تحریم شده داشته است و تنها یک نمونه از آن، کشف ۶۰۰ کاربر «تایید شده سطح ۲» از ایران توسط بایننس در نوامبر ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) است

دیدگاهتان را بنویسید