✍️محمد مهاجری

🔹این روزها روایتهایی از کاندیداهایی که در دوره بررسی صلاحیتها توسط شورای نگهبان(= هیات های نظارت استانها) دعوت شده و با آنها مصاحبه انجام گرفته است، می‌شنویم.

🔹به روایت این افراد، برخوردها معمولا خوب و دوستانه صورت گرفته و مصاحبه کننده بدنبال رفع ابهامات پرونده بوده است. حتی در موردی شنیدم که اشکال در این حد بوده که مثلا فلان مدرکی که در سایت شورای نگهبان اسکن کرده و بارگذاری کرده اید خوانا نبوده. و نهایتا تصوری که در ذهن کاندیدا نقش بسته اینکه ابهامها برطرف شده است. البته مواردی هم بوده که مثلا در باره تخلفات اقتصادی پرسش شده و یا از کدام مرجع ،تقلید می کنی سوال شده است.

🔹اما همین کاندیداها وقتی پیامک نهایی را دریافت کرده اند متوجه شده اند که مثلا بدلیل عدم التزام به اسلام یا نظام ردصلاحیت شده اند! و وقتی با هیات نظارت استان تماس گرفته اند پاسخ شنیده اند که از نظر ما مشکلی نبود و این عدم تایید، کار هیات مرکزی شورای نگهبان است.

🔹به این ترتیب به نظز می رسد هیاتهای نظارت استانی ظاهرا کاره ای نبوده اند و تصمیم در باره ردصلاحیتها در جای ناشناخته ای صورت گرفته و تشریفات مربوط به دعوت به مصاحبه و… سرکاری بوده است.

🔹البته که هیچ انتظاری از شورای نگهبان بخصوص سخنگوی محترم آن برای شفافیت در این موضوع وجود ندارد. به قول مرحوم پروین اعتصامی: می‌دانیم و می‌دانی چه شد!

🔹ایام ردصلاحیت و عدم شفافیت شورای محترم نگهبان، مستدام

دیدگاهتان را بنویسید