نورنیوز رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نوشت:

🔹جمهوری اسلامی ایران در جریان ترور شهید سید رضی موسوی، در راستای مدیریت بحران و تنش در منطقه، از خود خویشتنداری نشان داد.

🔹درخواست خویشتنداری از تهران، آنگاه وجاهت و مقبولیت دارد که طرف غربی، در مقام عمل، دولت جنایت کار نتانیاهو را به قول نماینده سازمان ملل در امور فلسطین، تحت تحریم های تسلیحاتی و سیاسی قرار دهند.

🔹تقریبا مسلّم است که طرف غربی در ازای خویشتنداری تهران از انتقام، هیچ تحرک و تعهد عملی نخواهد داشت.

🔹این موضع آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که «تنش زایی به نفع هیچ کس نیست»، سخن حقى است كه از آن اراده باطل شده است! امروز بیش از ۶ ماه بعد از شروع جنایات صهیونیست ها در نوار غزه، برای همگان روشن شده که منبع تنش در منطقه، رژیم اسرائیل است.

🔹از ابتدای جنگ غزه، آمریکایی ها و برخی دول اروپایی بارها اذعان داشته اند که تهران دخالتی در عملیات طوفان الاقصی نکرده و طبعا نقشی در ایجاد و استمرار تنش ۷ ماهه در غزه نداشته است.

🔹جمهوری اسلامی ایران در جریان ترور شهید سید رضی موسوی، در راستای مدیریت بحران و تنش در منطقه، از خود خویشتنداری نشان داد و از اقدام مستقیم بر علیه رژیم صهیونیستی اجتناب کرد اما در مقابل، آمریکا و کشورهای اروپایی، هیچ اقدام موثری در برابر خودسری های اسرائیل نداشتند.

🔹اکنون که رایزنی های فشرده ای با محوریت آمریکا برای آنچه “خویشتنداری تهران از پاسخ” خوانده می شود، به راه افتاده، لازم است دیپلمات های غربی بدانند که پیش فرض های قدیمی شان در باره منطقه و جمهوری اسلامی ایران، پیش برنده هیچ طرح موفقیت آمیزی نخواهد بود.

🔹مذاکرات سیاسی دهه های اخیر میان ایران و طرف های غربی ثابت کرده که آمریکا و اروپا هیچ ضمانت قابل اتکایی در عمل به تعهدات خود نمی دهند و فقط از طرف مقابل، تعهد و ضمانت می طلبند.

🔹درخواست خویشتنداری از تهران، آنگاه وجاهت و مقبولیت دارد که طرف غربی، در مقام عمل، دولت جنایت کار نتانیاهو را به قول نماینده سازمان ملل در امور فلسطین، تحت تحریم های تسلیحاتی و سیاسی قرار دهند. چنین گام هایی می تواند نشانه هایی مثبت باشد برای دعوت تهران به اتخاذ سیاست خویشتنداری .

🔹تقریبا مسلّم است که طرف غربی در ازای خویشتنداری تهران از انتقام، هیچ تحرک و تعهد عملی نخواهد داشت و چه بسا درخواست خویشتنداری، چیزی غیر از خرید زمان برای ایمن سازی رژیم صهیونیستی و تداوم جنایت هایش نیست

دیدگاهتان را بنویسید