انتقاد از بی‌قانونی ساترا و انحصار طلبی صداوسیما در نشست اینستاگرامی «ساترا و حکمرانی فرهنگی»

🔹مصطفی وثوق‌کیا دبیر فرهنگی روزنامه ایران:
ساترا بیشتر مشغول توضیح آن است که ما در این عرصه رقیب نیستیم اما این توضیح باید با اقدامات قانع کننده و لحنی همراه باشد که بازیگر صوت و تصویر فراگیر با آن همراهی کند. با حرف درمانی که نمی شود خیلی در این فضا پیش رفت!

🔹 محمد رستم‌پور(مدیر کل پژوهش‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی):
مدیوم تلویزیون در کل دنیا رو به افول است. دوستان تا الان قانون نداشتند در حالی که تعریف قانون هم مشخص است. نکته ای که من را خیلی آزار می دهد، هزینه کردن آن‌ها از رهبری است. هرجا کم میاورند می‌گویند رهبری و این خیلی زشت و ناجوانمردانه است. اگر واقعا به دنبال مرجعیت خودتان هستید، قانون بنویسید.

🔹محمدصادق علیزاده (روزنامه‌نگار فرهنگ):
دو رویکرد وجود دارد، یکی آنکه از اعطای چنین حقی به صدا و سیما تفسیر انحصارگرایانه داشته باشیم و بگوییم که من نظر کسی را جویا نمی‌شوم و بقیه باید به دستوراتم تن بدهند و رویکرد دوم این است که من می‌پذیرم یک فضای حکمرانی وجود دارد و کنشگران این عرصه را جمع می‌کنم تا از آن‌ها استفاده کنم. مورد رفتار ساترا این روزها رویکرد اول بیشتر به چشم می‌آید.

🔹فاطمه ترکاشوند(خبرنگار):
هر بار از نهاد ساترا و اعضای آن از معنای تنظیم‌گری می‌پرسیم، هیچ تعریف مشخصی برای آن ندارند، عموماً بین خودشان(ساترایی‌ها) هم معنای واحدی از تنظیم‌گری وجود نداد، در این حالت چطور می‌توانند بیرون از این جمع و وزارت ارشاد را توجیه و تنظیم‌گری را معنا کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید