اگر قرار باشد در سال 1402همه پرسی برگزار شود باید بودجه‌ای بیش از1600میلیارد تومان هزینه کرد. همه‌پرسی‌ای که ممکن است با رأی منفی مردم روبه‌رو شود و عملا هیچ تغییری را در رویه‌های جاری رقم نزند و بودجه صرف شده عملا «برای هیچ» هزینه شده باشد.
رفراندوم هزینه دارد؛۱۶۰۰ میلیارد تومان پول می‌خواهد
اعتمادآنلاین |

برای توجیه علت عدم برگزاری رفراندوم در کشور، هزینه‌های «بسیار» آن را مطرح کرده و نوشته: همه‌پرسی که ممکن است با رای منفی مردم مواجه شود ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای کشور هزینه دارد.
برگزاری همه‌پرسی یا رفراندوم در کنار ظرافت‌های سیاسی و اجتماعی خاص خود هزینه‌های بسیاری را نیز بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند. با توجه به اینکه شرایط شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی‌ از نظر تعداد شرکت‌کنندگان و نیز وسعت رأی‌گیری نزدیکی و شباهت زیادی به قوانین انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا دارد از این رو، با بررسی هزینه برگزاری آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1400 به خوبی می‌توان دریافت بودجه‌ای سنگین باید صرف برگزاری همه‌پرسی شود.

این روزنامه اصولگرا در ادامه نوشته است: با توجه به اینکه دولت دوازدهم درقالب بودجه سالانه خود برای برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری بودجه‌ای بالغ بر 1170میلیارد تومان درنظر گرفته بود و با توجه به اینکه اگر سالانه تنها 20درصد به این هزینه اضافه کنیم و قرار باشد در سال 1402همه پرسی در کشور برگزار شود باید بودجه‌ای بیش از1600میلیارد تومان برای برگزاری همه‌پرسی هزینه کرد. این هزینه جدای از برنامه‌هایی است که صداوسیما باید 6‌ماه قبل از برگزاری همه‌پرسی برای آموزش مباحث مرتبط با موضوع همه‌پرسی تولید و پخش کند. همه‌پرسی‌ای که ممکن است با رأی منفی مردم روبه‌رو شود و عملا هیچ تغییری را در رویه‌های جاری رقم نزند و بودجه صرف شده عملا «برای هیچ» هزینه شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید